تبریز؛

تاکیدبر ترویج امربه معروف و نهی از منکر درجامعه

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ترویج امربه معروف و نهی از منکر درجامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در همایش رووسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی استان با اشاره به قانون اخیر آمران به معروف گفت: معتقدم باید سازمان امر به معروف و نهی از منکر به وزارتخانه تبدیل شود تا به طور جدی وارد عمل شوند.

آیت الله شبستری افزود: باید در تمام ادارات، سازمان ها و مراکز دانشگاهی کسانی که به معروفات اقدام می کنند مردم را به این امر تشویق و از منکرات نهی کنند.

وی تاکید کرد: با گذشت 37 سال از برپایی نظام حکومت اسلامی در کشور دیگر زمان آن رسیده که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد و زنان محجبه در ادارات مورد تشویق قرار گیرند و کسانی که با پوشش نامناسب مراجعه می کنند توبیخ و یا حتی در صورت تکرار انفصال از خدمت شوند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: باید وضعیت ادارات دولتی از نظر رضایتمندی مراجعه کنندگان سنجیده شوند که اگر موفق به جلب رضایت مردم شویم منجر به حفظ نظام خواهد شد.

وی اظهار کرد: نباید مراجعان به ادارات برای انجام کار اداری روزها معطل شوند در حالی که می توان کار ارباب رجوع را در کوتاه ترین زمان به اتمام رساند.

آیت الله شبستری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و پرهیز ار تبلیغات زودهنگام گفت: عملکرد دولت و جلب رضایت مردم، کاهش تورم و بیکاری و حل مشکلات مردم خود تبلیغی عملی برای دولت است.

وی ادامه داد: کارکنان دولتی باید در برخورد با مردم بسیار با متانت و مهربانی برخورد کنند و حتی اگر مراجعه کننده ای درخواست خلاف قانون داشت با لحن ملایم و برخورد خوب نسبت به توجیه فرد اقدام کند.

امام جمعه تبریز افزود: لحن آرام و متین کارکنان با مراجعان مانع بدبینی مردم نسبت به نظام می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار