اهواز؛

هوبره ها در میان مین ها

محیط ‌بانان دشت‌آزادگان در اطراف مین‌ها برای حفاظت از جمعیت آهوی ایرانی و هوبره‌های مهاجر گشت‌زنی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان گفت: محیط‌ بانان در منطقه آلوده به مین "فکه" برای حفاظت از آهوان و هوبره‌های مهاجر این منطقه  گشت زنی می کنند.

مهرشاد احمدوندی، اظهار کرد:‌ منطقه فکه که بخشی از آن در منطقه حفاظت‌شده میشداغ قرار دارد، از سال‌های جنگ آلوده به مین مانده است و در این شرایط محیط‌بانان دشت‌آزادگان در اطراف مین‌ها برای حافظت از جمعیت آهوی ایرانی و هوبره‌های مهاجر گشت‌زنی می‌کنند.

وی افزود:‌ در سال‌های اخیر که جمعیت آهوان میشداغ افزایش یافته است، آهوها دورتر رفته و تا فکه نیز رفته‌اند که محیط‌بانان با گشت و کنترل در منطقه مین‌گذاری شده، از آهوها حفاظت می‌کنند.

 احمدوندی ادامه داد: زیست‌گاه این گونه آهو در بین‌النهرین از میشداغ تا مرز عراق است که سراسر این مرز مین‌گذاری شده است.

وی گفت:‌ کنترل و گشت محیط‌بانان به منظور مقابله با شکارچیان غیرمجازی است که به قصد شکار هوبره و آهو به این منطقه می‌آیند؛ این گشت‌زنی‌ها از اول مهرماه آغاز می‌شود تا آخر اسفندماه ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان اظهار کرد: شکارچیان متخلف بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دشت‌آزادگان می آیند و افراد بومی که با جای مین‌ها در منطقه فکه و اطراف آن آشنایی دارند را با خود همراه می‌کنند تا راحت‌تر به شکار هوبره و آهو بپردازند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.