لرستان؛

ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در بروجرد

فرمانداربروجرد گفت: توجه به ایجاد صنایع تبدیلی که سبب ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود و نیز آموزش کشاورزان از طریق مروجان حوزه کشاورزی در کنار خرید تضمینی محصولات کشاورزی در بروجرد ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کورانی فر گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای و آمایش سرزمین باید تعادل بین منابع آبی، محیط زندگی، نیروی انسانی و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی برقرار شود و خروجی این امر باید تولید رفاه برای مردم باشد و از سویی با نگاه به آینده مانع هدر رفت منابع زیرزمینی شویم.

وی بابیان اینکه منابع ما محدود و نیازها نامحدود است، افزود: مدیریت منابع آبی با توجه به برداشت‌های بی‌رویه ضروری است و باید همه دستگاه‌های متولی با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت‌های قضایی، اجرایی و سیاسی مانع کاهش منابع زیرزمینی آب شوند.

فرماندار بروجرد با تأکید بر لزوم بهینه ساختن کشت در اراضی کشاورزی گفت: از طریق نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی و ممانعت از آبیاری غرق آبی می‌توان منابع آبی را مدیریت کرده و از هدر رفت آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به میزان کشت‌های آبی و دیم در شهرستان بروجرد افزود: شهرستان بروجرد نسبت به میانگین کشوری درزمینهٔ کشت‌های آبی و دیم وضعیت بهتری دارد به‌گونه‌ای که در حال حاضر50 درصد از محصولات به‌صورت دیم و 50 درصد دیگر به‌صورت آبی کشت می‌شود.

کورانی فر با تأکید بر ضرورت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و توجه به این مهم گفت: توجه به ایجاد صنایع تبدیلی که سبب ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود و نیز آموزش کشاورزان از طریق مروجان حوزه کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی درزمینهٔ ترویج کشت‌های جایگزین کشت‌های غیراستراتژیک و توجیه کشاورزان از راه‌های مهم حفاظت از منابع آبی است.

وی استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه را ضروری برشمرد و افزود: عدم مدیریت صحیح منابع آبی تبعات سوئی برای آیندگان به دنبال خواهد داشت بنابراین با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده باید مصوبات این جلسات عملیاتی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.