رییس نظارت بر تولید اداره تجهیزات پزشکی از برخورد با مراکز غیر مجاز فروش لنزهای طبی و زیبایی خبر داد.

جمال تولی رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فروش لنز در مراکز غیر مجاز گفت: لنزها به دو دسته زیبایی و طبی تقسیم بندی می‌شوند که به دلیل نبود تولید لنز در داخل، تمام این کالاهای طبی از خارج وارد می شوند و اداره تجهیزات پزشکی به شرکت های واردکننده این نوع محصول مجوز می دهد.

وی افزود: در واقع اداره تجهیزات پزشکی، لنزها را از چند وجه از جمله کنترل عفونت و نوع مواد به کار برده شده، مورد بررسی قرار می‌دهد که در صورت کسب استانداردهای تعریف شده، اجازه واردات به شرکت مربوطه داده می‌شود.

رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده فقط حق توزیع لنزها را به مطب‌ها و مراکز چشم پزشکی دارند، عنوان کرد: هیچ شرکتی حق توزیع جز در موارد فوق را ندارند و اگر توزیع به مراکزی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز فروش لوازم آرایشی داشته باشند، تخلف کرده اند.

وی افزود: افراد در صورت مشاهده قانون شکنی می‌توانند از طریق شماره تلفن 1490 به بازرسان ما اطلاع بدند تا هرچه سریعتر رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.