اشتیلیکه : امیدوارم با پیروزی مقابل ایران تاریخ ساز شویم / مشت های گره کرده به نشانه تحریک تماشاگران نبود

سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی گفت: ما برای ارائه بازی جوانمردانه به ایران آمدیم تا با پیروزی مقابل این تیم تاریخ ساز شویم.

اشتیلیکه : امیدوارم با پیروزی مقابل ایران تاریخ ساز شویم / مشت های گره کرده به نشانه تحریک تماشاگران نبودبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران: اولی اشتیلیکه در نشست خبری قبل از دیدار ایران با کره جنوبی گفت: در واقع این مسابقه مهمی برای تیم‌های اول و دوم گروه A در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه است و هر دو تیم می‌دانند این بازی مهم از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ همانطور که گفتم حساسیت این بازی بالاست اما ما به تهران آمده ایم تا یک بازی جوانمردانه را برگزار کنیم. در کنار احترامی که هر دو تیم باید به هم بگذارند.

اشتیلیکه در خصوص اینکه تجربه 2 سال پیش در ایران چه کمکی به شما در بازی فردا می‌کند عنوان کرد: تیم ایران دو سال پیش بازی تدافعی را انجام داد که فکر نمی‌کنم فردا شاهد چنین بازی از این تیم باشیم.

سرمربی تیم فوتبال کره جنوبی در باره اینکه ماسک‌های مشکی بازیکنان این تیم به خاطر ترس از تیم ملی ایران بوده است، ‌تصریح کرد: اگر در اینترنت جستجو کنید ما این ماسک‌ها را در کشور خودمان هم استفاده می‌کنیم و تیم ملی ما معمولا به کشورهای دیگر که سفر می‌کند از آن استفاده می‌کند. اما اگر منظورتان نمایش مشت‌های دست‌هایمان است این یک امر معمول است و ما معمولا قبل از سفرهای خود این کار را انجام می‌دهیم. ما اینجا هستیم یک بازی جوانمردانه برگزار کنیم و نمی‌خواهیم باعث تحریک تماشاگران شویم و چون مسائل خارج از فوتبال باعث تحریک تماشاگران می‌شود. امیدوارم در نهایت تیمی که شایسته است و بازی بهتری انجام می‌ دهد بتواند برنده باشد.

اشتیلیکه در رابطه با این سؤال که حضور تماشاگران چه تاثیری بر روی تیم ملی کره خواهد داشت، بیان کرد: بیشتر بازیکنان ما عادت دارند در چنین ورزشگاه‌هایی بازی کنند و با این جو آشنا هستند. مسابقه‌ای که در چین بازی کردیم تقریبا ورزشگاه پر شده بود اما بازیکنان توانسته بودند این موضوع را مدیریت کنند. البته این فشاری که از طرف تماشاگران وارد می‌شود را داوران باید کنترل و مدیریت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور در حالی از بازی منصفانه صحبت می‌کند که بازیکنش در مصاحبه‌ای نسبت به مردم تهران‌ انتقاداتی را مطرح کرده است و اینکه آیا او نظارتی در این مصاحبه‌ها داشته است یا خیر،‌ اضافه کرد: این خبری که شما گفتید به تازگی به گوشم رسیده و از آنجا که 2-3 روز در ایران آمدیم کاملا راضی هستیم و همه چیز مهیا بوده و فقط اینکه کشور ما کاملا دموکراتیک است و ما تلاش زیادی برای آن کردیم و از این جهت هر کسی می‌تواند هر اظهار نظری داشته باشد و آزادی بیان در آن جا رایج است ، بازیکن من نیز نظر شخصی‌اش را عنوان کرده و حتما بازیکن من چنین احساسی داشته و صحبتش را اینگونه مطرح کرده است. 

اشتیلیکه درباره اینکه در مقدماتی جام جهانی 2010 تیم ملی کره در ایران به تساوی رسید و در حالی که بازی خوبی انجام نداد اما در 2014 با اینکه خوب بازی کرد بازی را واگذار کرد؛ حالا هدف این تیم برای بازی فردا کسب 3 امتیاز است یا مساوی؛ ادامه داد: همیشه هدف ما برای بازی‌هایی که انجام می‌دهیم کسب 3 امتیاز است. تمام مسائل فنی نیز برمی‌گردد به ذهنیت بازیکنان و مسلما آنها برای پیروزی گام به زمین می‌گذارد.

سرمربی تیم فوتبال کره جنوبی در پایان در باره اینکه تیم ملی کره جنوبی همواره به تیم ملی ایران با سرمربیگری کی‌روش بازی را واگذار کرده است،خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم بازی فردا بین تیم‌های اول و دوم گروه است و ما سطح انتظار یک بازی سطح بالا را داریم. اما درباره سه پیروزی پیاپی ایران مقابل کره جنوبی باید بگویم که ما از سال 2015 به این سمت فقط دو بار باخته‌ایم و این نشانه خوب است و ما انتظار داریم در بازی فردا تاریخ‌سازی کنیم و به پیروزی برسیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار