اصفهان؛

فراهم شدن مقدمات دایر شدن پرواز بین گوانجو – اصفهان

معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین از هماهنگی مقدماتی برای دایر شدن پرواز مستقیم بین گوانجو – اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هان ژی' که در صدر نمایندگان اداره کل بازرگانی استان جیانگ به اصفهان سفر کرده است، امروز در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: افزایش مراودات تجاری چین و اصفهان زمینه برقراری پروازهای منظم بین شهرهای چین و اصفهان را فراهم می سازد.
وی گفت: استان های اصفهان و جیانگ چین مکمل یکدیگر در بخش های مختلف هستند و می توانند زمینه تولیدات مشترک صنعتی را فراهم سازند.
وی همچنین از سفر رییس جمهوری چین در دی سالجاری به ایران خبر داد و گفت: در این سفر همکاری های اقتصادی چین و ایران مستحکم تر خواهد شد.
'هان ژی' از آمادگی همکاری در پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران نیز خبر داد و گفت: استان جیانگ آماده سرمایه گذاری مشترک در پروژه هایی حمل و نقل با ایران است.
معاون اداره کل بازرگانی جیانگ همچنین با اعلام رشد 13 درصدی تجارت خارجی این استان نسبت به سال گذشته گفت: این استان آماده گسترش روابط تجاری با اصفهان در زمینه صنایع 'های تک' و دانش بنیان و ساخت شهرک صنایع هوایی است.
وی برقراری سیستم ارتباطی با اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تبادل هیات های تجاری و بازدید از شهرک های صنعتی دو طرف را نیز خواستار شد.
وی افزود: استان جیانگ در امارات متحده عربی و ازبکستان مرکز تجاری احداث کرده است و می تواند در استان اصفهان هم مرکز مشترک تجاری و صنعتی برپا کند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: ایجاد شهرک اقتصادی مشترک استان های اصفهان و جیانگ می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و چین منجر شود.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی افزود: راه اندازی این شهرک موجب انتقال فناوری به ایران و انجام تولیدات مشترک صنعتی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با داشتن بیش از هشت هزار واحد صنعتی در 70 شهرک صنعتی نقش موثری در روابط صنعتی ایران با سایر کشورها از جمله چین دارد، افزود: اصفهان بعنوان قطب فولاد، نساجی، پتروشیمی، سیمان و صنایع دستی می تواند شریک مناسبی برای استان جیانگ چین محسوب شود.
به گزارش ایرنا، تراز تجاری استان جی جیانگ چین با ایران سالانه سه میلیارد و 400 میلیون دلار است.
ایران از استان جیانگ چین، ماشین آلات صنعتی، مصالح، وسایل الکترومکانیکی، پارچه و مصالح ساختمانی وارد و در مقابل مواد معدنی و صنایع دستی به آن صادر می کند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار