بازیگر «مختارنامه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راهنمایی‌های میرباقری و مطالعه کتب تاریخی مرا به شخصیت «ابن حر» نزدیک کرد

«ابن حر» در تاریخ فردی مستقل است که بعد از گفتگو با مشاور پروژه، راهنمایی‌های داود میرباقری و مطالعه کتب تاریخی به شخصیت واقعی او نزدیک شدم.

شهرام حقیقت دوست بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تهیه و تولید مجموعه‌های تاریخی گفت: اصولاً دست نویسندگان برای نگارش وقایع عاشورایی باز نیست و نگاه مشخصی و واحدی برای نگارش چنین آثاری وجود ندارد.

این بازیگر درباره ایفای نقش خود در سریال «مختارنامه» بیان کرد: در آن سالها بعد از گذشت چند ماه از تصویربرداری به پیشنهاد مسعود پاکدل عکاس مجموعه به گروه بازیگری آقای میرباقری اضافه شدم.

حقیقت دوست در خصوص شخصیت تاریخی «ابن حر» بیان کرد: «ابن حر» سربازی در سپاه مختار بود که بعد از توطئه دشمنان در مقابل مختار قرار گرفت. این شخصیت خود در تاریخ فردی مستقل است که بعد از گفتگو با مشاور پروژه، راهنمایی‌های داود میرباقری و مطالعه کتب تاریخی به شخصیت واقعی «ابن حر» نزدیک شدم.

بازیگر «مختارنامه» با بیان خاطره‌ای از روزهای تصویربرداری سریال «مختارنامه»، به ذکاوت داود میرباقری اشاره کرد و گفت: هنگام تصویربرداری در لوکیشن شاهرود، سکانسی بود که دیالوگ آن را به میل خودم تغییر دادم و آقای میرباقری سریع متوجه و مانع این تغییر شدند.
 
حقیقت دوست در خصوص ایفای نقش در شخصیت‌های متفاوت اظهار داشت: واقعیت امر بر این است که کارگردان‌ها بخصوص تهیه کنندگان خیلی در انتخاب بازیگر جسارت ندارند. اگر یک بازیگر در یک سبک نوع بازی موفق باشد بارها آن را برای همان تیپ شخصیت انتخاب می‌کنند و این از خوش اقبالی من است که توانستم با توجه به جسارت کارگردان‌ها و توانایی‌های خودم تیپ‌های مختلف را بازی کنم.

وی در خصوص دیگر همکاری‌های خود با میرباقری بیان کرد: بعد از «مختارنامه»، در پروژه‌های «شاهگوش»، «دندون طلا» و حالا با «ماه تی تی» در کنارش بازی می‌کنم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار