هزینه 7 درصد تولید ناخالص ملی برای خسارت های ناشی از حوادث

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: حدود 7 درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف خسارت‌های ناشی از سال‌های از دست رفته عمر کشته‌شدگان این حوادث می شود.

حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تلفات بالای مصدومان و جانباختگان حوادث ترافیکی گفت: هزینه فرصت مرگ هر فرد در حوادث ترافیکی نزدیک به 2 میلیارد تومان برآورد می شود. 

وی اظهار کرد: آمار حوادث نشان می دهد ضرورت توجه به میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در احراز صلاحیت های قرار گرفتن در پست ها و مشاغل باید مدنظر قرار بگیرد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به آمار تلفات در سوانح رانندگی افزود: حوزه اصلی حوادث، بلایای طبیعی، کاهش خطر حوادث و بلایا در حوزه سلامت، حوادث ترافیکی و معلولیت ها و مصدومیت های ناشی از آن، تغییرات جوی و گرم شدن کره زمین و تاثیر آن بر سلامت مردم محور کار در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا است.

وی درباره طرح های در دست اجرای مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا اظهار کرد: هم اکنون طراحی ابزار آسیب پذیری سالمندان در حوادث و بلایا، طراحی ابزار آمادگی روانی جامعه، طراحی ابزار سنجش توانایی سالمندان برای اخذ گواهینامه، طراحی مدل تیم های اضطراری در حوادث، طراحی مدل مراقبت از سالمندان در حوادث و بلایا و طراحی ابزار ارزیابی حوزه پیش بیمارستانی در حوادث در دست اجرای محققان این مرکز تحقیقاتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار