قم؛

سنت حسنه احیای قرآنی شب عاشورا در قم برگزار شد

سنت حسنه احیای قرآنی شب عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) و تعدادی از مساجد بزرگ شهر قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مراسم احیای شب عاشورا از ساعت ۲۴ سه‌شنبه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد محمدی یکی از قاریان بین المللی قرآن کریم از مشهد و ترتیل خوانی روح‌الله آقایی یکی از قاریان استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در برخی مساجد استان قم نیز این مراسم با حضور دکتر علی اصغر شعاعی مدیر مجمع قاریان و حافظان استان قم و عضو هیئت علمی و معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.

استاد شعاعی درباره ضرورت برگزاری این مراسم  اظهار کرد: احیای قرآنی شب عاشورا یکی سنت‌های حسنه در شب عاشورا بوده که مورد تأکید روایات قرار گرفته است.

وی افزود: بنا بر روایاتی از پیامبر(ص) «کسی ‌که شب عاشورا را احیا بدارد، مثل آن است که عبادت تمامی فرشتگان را انجام داده است و پاداش شب‌زنده‌داری در این شب مثل پاداش ۷۰ سال عبادت است». بر اساس روایتی، کسی که در شب عاشورا بیدار بماند و شب‌زنده‌داری کرده و زیارت امام حسین(ع) را تا صبح بخواند، خداوند او را در قیامت، در حالی که آمیخته به خون امام حسین(ع) است، در زمره شهدا محشور می‌کند.

مدیر مجمع قاریان و حافظان استان قم افزود: این سنت‌های حسنه چند سالی است که در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حرم امام رضا(ع)، کربلای معلی و برخی هیئت‌های مذهبی و مساجد استان قم همگام با سایر کشورهای اسلامی  برگزار می‌شود.

به گفته شعاعی، مراسم احیای قرآنی شب عاشورا، امسال برای نخستین بار در مسجد بزرگ الغدیر برگزار شد و در تعدادی از مساجدی همچون مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و مسجد حضرت خدیجه(س) پس از سوگواری و سینه‌زنی، احیای قرآنی برپا شد.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، سنت ، احیا ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.