چورکین: تخریب حلب نتیجه جنگی پنج ساله است/ هدف ما مبارزه با تروریسم است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تلاش برای متهم کردن مسکو به تخریب حلب را نفی و تأکید کرد ویرانی حلب نتیجه جنگی پنج ساله است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه بی بی سی در خصوص اظهارات استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، اعلام کرد: هنگامی که گزارش های تلویزیون درباره حلب را می‌بینم معتقدم این شهر به خصوص مناطق شرقی آن کاملا تخریب شده است و ساختمان سالمی در این تصاویر دیده نمی‌شود.

وی در پاسخ به اظهارات دی‌میستورا درباره احتمال تخریب محله‌های شرقی حلب به صورت کامل به وسیله ی گلوله باران های اخیر اعلام کرد: تمامی تخریب های شهر حلب مربوط به قبل از مشارکت روسیه در عملیات های نظامی در این شهر است و این حجم از ویرانی نمی تواند نتیجه گلوله باران در مدت کوتاهی باشد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ادامه افزود: این جنگ بیش از 5 سال است که ادامه دارد و ویرانی ها و تخریب هایی که در حلب، مناطق شرقی و غربی و حتی در برخی دیگر از مناطق سوریه دیده می شود تعجب‌برانگیز است.

 وی گفت: هیچ شکی در آن نیست که روسیه با توجه به حضور کوتاه مدت خود در درگیری های حلب،  این تخریب ها را انجام نداده است.

چورکین اعلام کرد: نظامیان روس تا زمانی که داعش و جبهه النصره در سوریه حضور دارند به عملیات نظامی خود در این کشور ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: مسئله مهم این است که قطعنامه شورای امنیت را در خصوص سوریه به یاد آوریم. 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین بر ضرورت مبارزه با این دو گروه تروریستی و ریشه کن کردن آنها تاکید کرد و اعلام کرد: مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره همان هدفی است که ما برای تحقق آن تلاش می کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار