اصفهان؛

دوره ی امامت امام سجاد سخت ترین دوره امامت

امام سجاد در شرایطی امامت می کرد که هیچ یار و یاوری نداشت و به همین دلیل بسیاری از علما دوره امامت امام سجاد را سخت ترین دوره امامت می دانند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، 12محرم سال 95 هجری قمری به روایتی سالروز شهادت امام سجاد (ع) است .

امام بزرگواری که در امر عبادت و مناجات با حضرت حق از همگان پیشی گرفته و چندان که مورد سوال و حتی اعتراض خاندان و یاران خویش قرار می گرفت.

امام علیه السلام در هنگام ادای فریضه نماز، چنان خوف خدا سراسر وجودش را فرا می گرفت که تمام اعضای بدنش می لرزید و چون وارد نماز می شد چنان خشک و بی حرکت می ایستاد که جز آنچه باد از لباسشان تکان می داد دیگر حرکتی از او مشاهده نمی شد.

امام باقر علیه السلام عبادت پدرش را چنین توصیف می کنند: «پدرم در نماز قیامی داشتند چون قیام بنده ای ذلیل در پیشگاه سلطانی با شکوه و با هیبت، و نماز او چنان می نمود که نماز وداع است و گویی برای همیشه با آن خداحافظی می کند.

امام سجاد علیه السلام در ضمن فرمایشاتی نشانه های شیعه بودن را این گونه بیان می فرمایند: شیعیان ما، با آثار عبادت و نیز سادگی و بی آلایشی در زندگی شناخته می شوند در چهره های آنان آثار عبادت نمایان است هنگامی که همه ساکت و خاموشند، آنان در تقدیس و تسبیح خدایند و آنگاه که همه خوابند، آنها به نماز و نیایش پروردگار می پردازند و آن وقت که دیگران در سرور و خوشی های زودگذر غرق می شوند، آنان در فکر اندیشه های درخشان و اصیل انسانی به سر می برند

دوره ی امامت امام سجاد سخت ترین دوره امامت

از سیاست های ثابت و همیشگی اهل بیت علیهماالسلام بعد از شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام احیای نهضت عاشورا بود؛ زیرا نهضت عاشورا تابلوی زیبا و پرافتخار غیرت دینی و شجاعت و ظلم ستیزی و عدالت خواهی است و امامان معصوم با احیای آن می خواستند این ارزش ها را در جوامع مسلمان زنده نگه دارند. در این باره امام سجاد علیه السلام نقش به سزایی داشتند و در مدت 35 سال حیات پربرکتشان بعد از واقعه عاشورا، به روش های مختلف نهضت عاشورای حسینی را در جامعه زنده می کردند .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق ابطحی در خصوص سجایای اخلاقی امام سجاد (ع) به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت امام سجاد در شرایطی امامت می کرد که هیچ یار و یاوری نداشت و این مساله دوران امامت ایشان را سخت تر می کرد .

کارشناس مذهبی گفت : این امام بزرگوار به خواست خدا در واقعه عاشورا بیمار شدند تا نهضت عاشورایی را در سال های بعد ادامه دهند .

دوره ی امامت امام سجاد سخت ترین دوره امامت

وی گفت : در شرایطی که امام تنها بودند و یاوری نداشتند به نگارش دعا پرداختند که بهترین اثر بجا مانده از ایشان صحیفه سجادیه است .

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی تصریح کرد : امام سجاد (ع) غلامانی را خریداری می کردند برای آموزش مباحث دینی و پس از فراگیری آنان در ایامی مثل ماه مبارک رمضان در جامعه آزاد می کردند تا به تبلیغ دین یپردازند .


گزارش از سیدامیرمهدی ساب چیان


انتهای پیام/م

برچسب ها: اصفهان ، شهادت ، امام سجاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.