بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدلھای ھواشناسی ، افزایش نسبی دما در استانھای ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در گیلان و اردبیل رخ خواھد داد.

افزایش دما همراه با وزش باد شدیدید در گیلان و اردبیل +جدول
به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدلھای ھواشناسی ، افزایش نسبی دما در استانھای ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در گیلان و اردبیل رخ خواھد داد.

ھمچنین در ساعات بعدازظھر جمعه در برخی مناطق واقع در استان کرمان رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.

بر این اساس روز شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و استانھای ساحلی خزر افزایش ابر،رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید(موقتی)و در اواخر وقت بارش پراکنده در برخی نقاط شمال شرق رخ خواھد داد. 

لازم به ذکر است شدت بارش در این روز در گیلان و مازندران است. این وضعیت روزھای یکشنبه و دوشنبه در استانھای ساحلی خزر،اردبیل ، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی،با شدت و ضعف،تداوم دارد. 

ضمن اینکه در روز دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی بر شدت بارش در گیلان و مازندران افزوده می گردد.در این روز بارش در نقاط سردسیر گیلان،مازندران و اردبیل به صورت برف است.

پیش بینی می شود دریای خزر نیز از اواخر شنبه تا دوشنبه مواج است. 

لازم به ذکر است از روز شنبه از سمت شمال غرب،سواحل شمالی و دامنه ھای البرز مرکزی با کاھش نسبی دما روبرو می شویم که این کاھش دما یکشنبه در شمال شرق نیز به ثبت خواھد رسید.

دمای هوای تهران 29 درجه سانتی گراد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رفیعی کارشناس هواشناسی نیز در تشریح وضعیت آب و هوای کشور گفت:امروز شهر کرد با صفر درجه خنک ترین استان و اهواز با 35 درجه گرم ترین استان کشور بوده است.

وی گفت : امروز در استان کرمان شاهد بارشهای پراکنده در ساعات بعد از ظهر خواهیم بود و سایر نقاط کشور دارای جوی آرام خواهند بود.

رفیعی اظهار داشت : روز شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و استانھای ساحلی خزر افزایش ابر،رگبار باران، بارش های خفیف همراه با رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای تهران امروز را در گرم ترین ساعات 29 درجه سانتی گراد اعلام کرد.         


وضعیت آب وهوای کشور در یک نگاه:

افزایش دما همراه با وزش باد شدیدید در گیلان و اردبیل +جدول



جدول آب وهوای مناطق مختلف کشور به شرح ذیل است:

افزایش دما همراه با وزش باد شدیدید در گیلان و اردبیل +جدول

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار