زنجان؛

زمين لرزه 4.2 ريشتری در شهر تاریخی سلطانيه

مديركل مديريت بحران استان زنجان گفت احتمال برگشت زلزله منتفی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان زمين لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر، شهر سلطانیه را در سی و پنج کیلومتری غرب زنجان لرزاند.

 در حالی که روز جمعه ۲۳ مهرماه، ۲۶ زمین لرزه کوچک در نقاط مختلف کشور به وقوع پیوسته است، در دقایق پایانی جمعه سلطانیه زنجان دومين زمین لرزه بزرگ امروز را با بزرگی ۴.۲ ریشتر تجربه کرد.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۲۳ و بیست و هشت دقیقه دیشب اعلام کرده بود.

مهندس صفی الله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در این خصوص  گفت: این زلزله با بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ده کیلومتری زمین در محدوده شهرستان سلطانیه رخ داده و عوامل امدادی به منطقه اعزام شده‌اند و خوشبختانه تاکنون گزارش خسارت جانی و حتی مالی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: معمولا در رابطه با زمین لرزه‌های بالای ۴ و نیم ریشتر ما اعلام آماده‌باش در خصوص احتمال بازگشت زلزله می‌دهیم که با توجه به اینکه زمین لرزه مذکور کمتر از این معیار است، احتمال برگشت زلزله را منتفی می‌دانیم، هرچند اقدامات احتیاطی را در سلطانیه انجام خواهیم داد.

شايان ذكر است،‌با دو زمين لرزه ديگر در استان‌هاي آذربايجان شرقی و خوزستان در دقايق پاياني جمعه، مجموعا 29 زمين لرزه در سطح كشور به وقوع پيوسته است كه بزرگ‌ترين آن مربوط به استان كهكيلويه و بويراحمد با بزرگي 4.8 ريشتر و دومين زمين‌لرزه نيز مربوط به شهرستان سلطانيه در استان زنجان بوده است.

انتهای پیام/ پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.