راهنمای خرید چادر کوهنوردی

با توجه به رسیدن فصل زمستان و افزایش کمپ ها و همچنین برنامه های کوهنوردی بهتر است نکاتی مختصر و مفید را در رابطه با خرید مناسب چادر کوهنوردی بدانید.

راهنمای خرید چادر کوهنوردیبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان چادرها را می توان از نظر ظاهر ، کاربرد ، اندازه و وزن به ۶ دسته ی مختلف تقسیم بندی کرد که به شرح زیر است:

چادرهای گنبدی : این مدل از چادرها جزو پرفروش ترین چادرها محسوب می شوند و به صورت ترکیبی از پارچه و تیرک های منعطف پلاستیکی یا آلیاژی ساخته می شوند ، چادرهای گنبدی جادار و به نسبت سبک هستند و هرچه اندازه ی آن ها بزرگتر می شود مقاومتشان در برابر باد کمتر می شود .

 چادرهای جئودزیک : این چادرها در خانواده ی گنبدی ها قرار می گیرند اما از نظر مقاومت تحمل بالاتری در مقابل باد و طوفان دارند .

 چادرهای چهارچوبی : این چادرها به این صورت هستند که درونشان را با تیرک هایی از جنس استیل برای امور مختلف مانند آشپزی ، خواب و … تقسیم بندی کرده اند .

چادرهای مثلثی : این نوع چادر ها از دو تیرک عمودی در ابتدا و انتها و یک تیرک افقی که روی این دو سوار می شود تشکیل شده اند ، چادرهای مثلثی در مقابل باد و طوفان به شدت مقاوم اند اما از پهلوها ثبات بالایی ندارند .

چادرهای تونلی : این چادرها که به حلقه ای نیز معروف هستند از چند تیرک به صورت حلقه ای که عرض چادر را در بر می گیرند تشکیل شده است ، چادرهای تونلی وزن سبک و محیط جاداری دارند .

چادرهای رودررو : این چادرها به دوبخش تقسیم می شوند که بخش اول حالت نشیمن و بخش دوم مناسب خواب است .

پس از انتخاب مدل چادر بهتر است نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید :

چادرهای کوهنوردی به دلیل استفاده در مکان های بد آب و هواتر و برای سالم ماندن در برابر وزش باد و طوفان با ارتفاع کوتاه تری ساخته می شوند از طرفی چادرهای مسافرتی باید به اندازه ای مرتفع باشند تا بتوان در آن ها به سادگی رفت و آمد کرد و حتی داخل آن ها لباس عوض کرد .

در زمان خرید چادر به اندازه ی بسته شده ی آن دقت کنید و ببینید آیا در صندوق عقب شما به راحتی و در کنار دیگر وسایل سفر جا میگیرد یا خیرقبل از خرید نهایی چادر را در فروشگاه باز کرده و از سلامت تمامی قسمت های آن اطمینان حاصل نمایید .

به وسیله ی چراغ قوه از ضخامت چادر و عدم دیده شدن داخل آن مطمئن شوید .

تمامی درزها ، چسب ها و زیپ ها را به دقت و چند بار بررسی نمایید .

چادرها معمولا با جنس های کتان یا پلاستیک تولید می شوند ، چادرهای کتان محیط خنک تری دارند اما در برابر بارش باران مقاوم نیستند ، برعکس مدل کتان چادرهای پلاستیکی در برابر باران مقاومند اما داخل آن ها بسیار گرم می شود .

در زمان خرید به وزن چادر دقت ویژه ای داشته باشید چرا که اگر بخواهید چادر را در مکانی روی دوش خود حمل کنید تازه ارزش این نکته را متوجه می شوید چرا حمل که چادرهای سنگین بسیار طاقت فرسا هستند .

همیشه چادر را حد اقل  به اندازه ی یک نفر بیش از نیاز خود خریداری نمایید ، دقت داشته باشید چادرهایی مثلا ۴ نفره برای خوابیدن ۴ نفر به صورت مماس و بدون وسایل داخل آن ها طراحی شده اند اما در مسافرت ها هم یک سری وسایل همراه شما داخل چادر است و هم دوست دارید راحت بخوابید .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار