اردوغان: عراق به تنهایی قادر به آزادسازی موصل نیست!

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی مجدداً بر ادامه حضور نظامیان این کشور در خاک عراق تأکید کرد.

اردوغان: عراق به تنهایی قادر به آزادسازی موصل نیست!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم درخبری فوری گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت به داعش و غیر داعش اجازه نخواهیم داد موصل را تحت کنترل داشته باشد. 

وی در ادامه گفت: دولت مرکزی عراق نمی تواند به تنهایی درخصوص موصل اقدام کند. عراق نمی تواند به تنهایی شهر موصل را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کند.

اردوغان اضافه کرد حضور نظامیان کشورش در اردوگاه بعشیقه تضمینی برای جلوگیری از حملات تروریستی به ترکیه است. 

رئیس‌جمهور ترکیه در اجتماع مردم این کشور در استان ریزه، اعلام کرد، تروریست ها نمی توانند از مجازات جنایاتشان فرار کنند.

اردوغان اظهار داشت، تروریست ها شکست خواهند خورد، آنان از رویاروشدن با ما می گریزند؛ اما هرگز نخواهند توانست از مجازات جنایاتشان فرار کنند.

وی  تصریح کرد: «ما به رویارویی با چالش ها و ورود به میادین نبرد عادت داریم، هر بار پیروزی در این  میادین با ماست و قوی تر از قبل از چنین میدان هایی خارج می شویم.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «به تلاشمان برای ریشه‌کن کردن کودتاچپان در جای جای کشور ترکیه ادامه می دهیم. برخی مدعی ظلم به توطئه‌گران هستند اما خطابم به این افراد این است که 241 شهید و هزار مجروح همگی از مظلومان بوده‌اند.»

وی افزود:« حکومت در کشور از آن مردم است و اگر مردم خواستار اجرای مجازات اعدام باشند سخن آنان، سخن نهایی خواهد بود...  اقدامات ما انتقامجویی شخصی نیست، آنچه ما در پی آن هستیم اجرای خواسته ملت علیه توطئه‌گران، کودتاچیان و قاتلان ملت است.»

وی با بیان اینکه پاسخ مثبت ملت بزرگ ترکیه را به فراخوان برای حفاظت از کشور و دموکراسی فراموش نمی کنیم، تصریح کرد:« مردم ترکیه  در رویارویی با کودتاچیان و مقابله با تسلیحات و تانک های آنان بهترین حماسه را خلق کردند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
وقتی ترکیه خودش تروریست ها را تربیت و به سوریه و عراق ترانزیت می کند ، چگونه می تواند با آنها مبارزه کند ؟
اردوغان باید دست از دغل بازی بردارد .
آقای اردوغان خودتی !
آخرین اخبار