اصفهان؛

برداشت 3 هزار تن پسته در آران و بید گل

3 هزار تن پسته از باغ‌های آران و بیدگل برداشت شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت : برداشت پسته که از نیمه دوم شهریور، از دو هزار و 100 هکتار از باغ‌های پسته بارور این شهرستان ، آغاز شده بود پایان یافت .

حسین فتاحی با اشاره به فرآوری 80 درصد پسته تولیدی آران وبیدگل در شهرستان افزود : هم اکنون هفت پایانه فرآوری پسته در منطقه فعال است.

وی تصریح کرد : هم اکنون شهرستان آران و بیدگل با سه هزار و300 هکتار سطح زیر کشت پسته رتبه نخست تولید این محصول را در استان دارد که از این میزان هزار و 200 هکتار نهال و در مرحله رشد است .

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل افزود: بخش کویرات و شهر ابوزید آباد در حال حاضر بیش از 90 درصد از سطح زیر کشت شهرستان آران و بیدگل را به خود اختصاص داده است ، که در استان رتبه نخست را دارد .

فتاحی گفت : در این مدت حدود 3 هزار تن انواع پسته خشک شامل ارقام احمدآقایی، اکبری و کله قوچی از باغ‌های آران و بیدگل برداشت شده است .

وی افزود : به علت وزش بادهای شدید در دوران رشد محصول، گرمای شدید و زودرس هوا و همچنین سال کم باروری محصول ، امسال با کاهش 30 تا 40 درصدی محصول پسته در آران و بیدگل روبرو بودیم که موجب خسارت 300 میلیارد ریالی به کشاورزان و باغداران پسته آران و بیدگل شد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با تاکید بر برنامه ریزی جهاد کشاورزی آران و بیدگل در ارائه تسهیلات برای تغییر الگوی کشت از کشت‌های پر آب به کشت‌های کم آب مانند پسته افزود : بیش از 70 درصد از پسته تولیدی این شهرستان صادر می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.