اصفهان؛

پیروزی ذوب‌آهن با دو گل تبریزی در روز خداحافظی محرم

دربی نصف جهان درحالی در نیمه دوم به پایان رسید که تیم ذوب‌آهن با ارائه یک بازی خوب و منطقی توانست به دو گل برسد و محرم نیز با ابهام از فوتبال خداحافظی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پنجاه و نهمین دربی نصف جهان در حالی به پایان رسید که بعد از یک نیمه سرد و کسل کننده دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان پا به میدان نیمه دوم گذاشتند.

سپاهان که برای جبران گل به میدان آمده بود، در همان دقایق ابتدایی دروازه‌اش را باز شده دید تا کار طلایی‌پوشان برای ادامه کار کمی دشوار شود.

سپاهان که برای جبران گل به سمت دروازه ذوب حمله می‌کرد، این فرصت را به ذوبی‌ها می‌داد تا بروی ضدحملات دروازه سپاهان را تهدید کند و دقایقی پس از گل اول این فرصت را داشت تا به دومین گل نیز برسد اما با بی‌دقتی این توپ خراب شد.

عطش سپاهان برای رسیدن به گل و فرصت‌طلبی ذوبی‌ها در ضدحملات نیمه دوم را کمی زیباتر کرده بود.

ذوب‌آهن در نیمه دوم بازی را مدیریت کرد و توانست بازی خوب نیمه اولش را ادامه دهد و در این نیمه به دو گل برسد.

در دقایق پایانی تیم ذوب‌آهن این فرصت را داشت تا گل‌های بیشتری به ثمر برساند اما در دو صحنه پیاپی با عکس‌العمل‌های زیبا دروازه‌بان مواجه شدند و یک صحنه تک به تک را نیز مرتضی تبریزی خراب کرد.

اتفاقات بازی:

در دقیقه 48 جری بنگستون در شرایطی مشابه تک به تک توپ را به تیرک دروازه زد و در برگشت مرتضی تبریزی توپ را به گل تبدیل کرد تا اولین گل بازی در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم رقم بخورد.

در دقیقه 57 مهدی رجب‌زاده با خطا بروی میلاد سرلک اولین بازیکن ذوبی بود که در این بازی کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه 62 مهرداد محمدی جای خود را میر هادی میرجوان بازیکن جوان داد.

در دقیقه 72 نیز حسین پاپی به جای میلاد سرلک به میدان آمد.

دقیقه 78 مرتضی تبریزی بر روی اشتباه محرز لی اولیویرا دروازه‌بان سپاهان دومین گل ذوب‌آهن را به ثمر رساند؛ شجاع خلیل‌زاده پاس رو به عقب به دروازه‌بان داد و عدم کنترل مناسب دروازه‌بان سپاهان، فرصت را به مرتضی داد تا گل دوم را به ثمر برساند.

بالاخره در دقیقه 82 محرم نویدکیا به جای آرمین سهرابیان به میدان آمد.

اولین تعویض ذوب‌آهن در دقیقه 84 رقم خورد و جری بنگستون که عملکرد خوبی در میدان داشت، جای خود را به یاسر فیضی جوان داد.

در دقیقه 85 نیز مهدی رجب‌زاده جای خود را به محمدرضا عباسی داد.

در دقیقه 90 محمدرضا حسینی جای خود را به محمد ستاری داد.

حواشی:

* چند دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل اول، بازیکنان ذوب‌آهن این فرصت را داشتند تا دومین گل را نیز به ثمر برسانند اما با بی‌دقتی بازیکن این فرصت خراب شد و بر روی این صحنه نیمکت ذوب‌آهن نیم‌خیز شد.

* گوینده ورزشگاه تعداد هواداران را 3 هزار نفر اعلام کرد.

* هواداران سپاهان نسبت به بازی کردن سپاهانی‌ها در دقایق پایانی معترض بودند.

* در حالی که محرم نویدکیا قصد خداحافظی در این دیدار را داشت،

* پس از گل دوم که بروی اشتباه فاحش دروازه‌بان سپاهان صورت گرفت، هواداران ذوب‌آهن و کادر فنی این تیم به شدت خوشحالی کردند.

* محرم نویدکیا که قصد خداحافظی در این بازی را داشت، در دقیقه 82 به میدان آمد و در بدو ورود احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی را به او داد.

* برای نیمه دوم این بازی 5 دقیقه وقت اضافه گرفته شد.

* لی اولیویرا دروازه‌بان سپاهان در دقایق پایانی در دو صحنه پیاپی دو توپ را مهار کرد تا اشتباه‌اش بر روی گل دوم را تا حدودی جبران کند.

در حالی که قرار بود برنامه مفصلی برای خداحافظی نویدکیا در حاشیه دربی اصفهان برگزار شود اما پس از اهدای تقدیرنامه به کاپیتان سپاهان، حاج‌صفی بازیکن ملی پوش زردپوشان نویدکیا را از دامه برنامه خداحافظی منصرف کرده و با خود به رختکن برد.
کاپیتان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان قصد داشت شنبه شب از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کند که احسان حاج صفی وی را از این اقدام بازداشت.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.