ایران عملیات تروریستی در سینای مصر را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات تروریستی دو روز گذشته در منطقه سینا که به کشته و مجروح شدن تعدای از شهروندان و نظامیان مصری منجر شد را محکوم کرد.


قاسمی عملیات تروریستی در سینای مصر را محکوم کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی با ابراز انزجار از هر گونه اقدامات تروریستی به هر شکل و در هر کجا، بار دیگر توجه جامعه جهانی و دولت‌های منطقه را به رشد و گسترش این پدیده شوم جلب کرد و افزود: گسترش روزافزون موج خشونت و ترور و شدت گرفتن جنایات تروریستی و افراط‌گرایی که همه اقشار ملت‌های منطقه اعم از نظامیان و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، جز در سایه اتحاد دولت‌ها و عزم جهانی و به‌خصوص هوشیاری ملت‌های منطقه قابل دفع و رفع نیست. 
 
او تأکید کرد: تهران همواره و همیشه و با قاطعیت تمام  مشی تروریسم و افراط‌گرایی را در هر کشوری و از سوی هر گروهی که دنبال شود و وحشت، ناامنی و بی‌ثباتی منطقه و کشورها را به بار آورد به شدت محکوم می‌کند.   
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز هم‌دردی با دولت و ملت مصر، این حادثه غم‌انگیز را به بازماندگان قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت گفت.

منابع امنیتی مصر روز جمعه اعلام کردند که در حمله‌ای مسلحانه یک پایگاه نظامی ارتش در استان سیناء شمالی هدف قرار گرفته که چندین کشته و نظامی بر جای گذاشته است.

هم‌چنین ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای انتقام‌گیری از کشته شدن ۱۲ نظامی این کشور توسط تکفیری‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت پایگاه‌های آن‌ها شناسایی شده و بامداد شنبه به مدت سه ساعت تمام هدف حملات هوایی قرار گرفت.

دراین بیانیه آمده است: در این حمله هوایی مناطق استقرار تروریستی‌ها و نیز اماکن انبار اسلحه و مهمات آن‌ها در العریش، رفح و شیخ زوید هدف قرار گرفت و هفت خودروی زرهی آن‌ها به شکل کامل منهدم شدند. علاوه بر این ۱۰۰ تن از تکفیری‌ها و نیروهای همدست‌شان در این عملیات کشته و حدود ۴۰ تن دیگر شدند.

سخنگوی نظامی مصر روز جمعه اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها در منطقه بئر العبد واقع در سینای شمالی ۱۲ نیروی ارتش و ۱۵ تکفیری کشته شدند. هم‌چنین تعدادی نیز از هر دو طرف زخمی شدند.

گروه تروریستی موسوم به "ولایت سینا" وابسته به داعش، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار