نظرسنجی: بخت بالاتر کلینتون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نظرسنجی‌ها از بخت بالاتر کلینتون در کسب آرای هیات‌های انتخاباتی خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نتایج یک نظرسنجی که روز شنبه در آمریکا منتشر شد نشان داد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تلاش برای کسب رای هیات های انتخاباتی (کالج های الکترال)، از دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه خود بسیار پیشتر است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شد، اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی هفته کنونی برگزار شود، احتمال پیروزی کلینتون در کسب 270 رای لازم هیات های انتخاباتی به منظور پیروزی در انتخابات، بیش از 95 درصد است. 

این دومین هفته متوالی است که طی آن، نتایج نظرسنجی از بخت بالای کلینتون برای پیروزی در انتخابات خبر می دهد.

همچنین نتایج این نظرسنجی ها بازتاب دهنده پیش بینی های هیات های انتخاباتی آمریکا است که بر اساس برخی از آنها، بخت پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 90 درصد است.

این در حالی است که ترامپ برای جمع آوری آرای کافی هیات های انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات، باید رای برخی از ایالت های خاص را کسب کند. از جمله این ایالت ها می توان به فلوریدا اشاره کرد. این در حالی است که سفرهای متعدد و اخیر ترامپ و «مایک پنس» معاون وی به شهرهای مختلف این ایالت، نتوانست تاثیر چندانی بر حمایت 29 رای هیات های انتخاباتی از کلینتون داشته باشد. 

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، رقابت میان کلینتون و ترامپ در ایالت اوهایو بسیار شدید است. نتایج آرای هیات های انتخاباتی در این ایالت نیز از اهمیت بسیار زیادی برای ترامپ برخوردار است.

بر اساس آمارهای هفته گذشته، رای های هیات های انتخاباتی ایالت های اوهایو و نوادا، هر دو در حمایت از کلینتون بود. این در حالی است که شرایط اکنون به صورت تقریبا برابر برای هر دو نامزد تغییر پیدا کرده است. 

به علاوه، حمایت از کلینتون در ایالت های کارولینای شمالی و کلرادو نیز افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که بر اساس آمارهای پیشین، حمایت این دو ایالت از هر دو نامزد تقریبا برابر بود.

نتایج آمارها نشان می دهد محبوبیت ترامپ در برابر کلینتون در میان زنان رای دهنده و همه گروه های اقلیت در آمریکا، بسیار پایین تر است؛ به گونه ای که این اختلاف عددی، دو رقمی است. محبوبیت کلینتون در میان رای دهندگان سیاه پوست، 70 درصد بیشتر از محبوبیت ترامپ است.

بدین ترتیب، ترامپ بیشترین حمایت خود را از رای دهندگان سفید پوست دریافت خواهد کرد. همچنین آمارها نشان می دهد میزان حمایت مردان سفید پوست از ترامپ شدید است، در حالی که این میزان در میان زنان سفید پوست، قابل چشم پوشی است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
این پیرزن مکار چقدر حرص قدرت داره ولی بیشتر از اونکه سیاست بلد باشه خرابکاری فوله
آخرین اخبار