بوشهر؛

افزایش 51 درصدی صادرات کالای غیرنفتی از بوشهر

صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر 51 درصد افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون گمرکات استان بوشهر در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 20 میلیون تن کالا از گمرک‌های استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد افزایش دارد.

بهروز قره‌بیگی با اشاره به این‌که میعانات گازی 45درصد صادرات کالای غیر نفتی را به خود اختصاص داده است، افزود: در نیمه نخست امسال 9 میلیون و 597 هزار تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و 757 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 87 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که در استان بوشهر 15 گمرک فعال است، افزود: در نیمه نخست امسال هفت میلیون و 600 هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش سه میلیارد و 700 میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر صادر شده است.

 معاون گمرکات استان بوشهر با اشاره به این‌که 38 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی مربوط به محصولات پتروشیمی است، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال هفت میلیون و 654 هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش سه میلیارد و 737 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی کالاهای معدنی، مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی و شیلاتی را از دیگر محصولات صادراتی عنوان کرد.

معاون گمرکات استان بوشهر همچنین بدون اشاره به میزان واردات کالا، از کاهش 35درصدی واردات کالا در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.