اصفهان؛

اردستان مقصد گردشگری شود نه ایستگاه گردشگری

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: صنعت گردشگری در کشور صنعت جوانی است و متاسفانه با آزمون و خطا کار خود را پیش می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا صدوقی در جمع اعضای انجمن حافظان میراث کویر اردستان اظهار کرد: سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی بر روی دانش آموزان در حال نتیجه دادن است و با توجه به اینکه شهرستان، جوانان علاقه‌مند با دید بسیار خوب دارد میراث فرهنگی می‌تواند از وجود آنها حداکثر استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی اردستان از سال 1310 با ثبت مسجد جامع کار خود را آغاز کرد، افزود: تشکیلات و چارچوب اداری آن اخیرا مستقر شده و قبل از آن دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه میراث فرهنگی در حوزه گردشگری نباید تصدی‌گری انجام دهد و فقط بحث نظارتی دارد، ادامه داد: صنعت گردشگری در کشور صنعت جوانی است و متاسفانه با آزمون و خطا کار خود را پیش می‌برد.

صدوقی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که صاحب نظران همیشه بر آن تاکید دارند این است که سازمان میراث فرهنگی به دور از مسایل سیاسی و حاشیه‌ای کار خود را به پیش ببرد و گردشگری باید یک مدیریت واحد و سیاست گذاری دراز مدت داشته باشد و انجمن نیز باید این اهداف را دنبال کند و به دور از مسایل سیاسی و جناح‌ها پایداری خود را حفظ کند.

وی با توجه به ثبت جهانی قنات دو طبقه اردستان گفت: این موضوع سه سال به طول انجامید و در شهریور ماه سال گذشته معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین ارزیاب یونسکو از این قنات بازدید کرد و این قنات به عنوان عجیب‌ترین قنات جهان ثبت شد.

وی با بیان اینکه دو گروه قادر به برگزاری تور هستند، خاطر نشان کرد: دفاتر خدمات گردشگری به طور گسترده و در سطح داخلی و خارجی و اقامتگاه‌های بوم گردی تورهای داخلی کمتر از یک روز را برگزار می‌کنند.

هم‌چنین محمد مرزبان، دبیر انجمن حافظان میراث کویر با بیان اینکه این انجمن نوپا بوده و کار خود را از بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده است، گفت: هدف از این انجمن با توجه به پتانسل بالای اردستان معرفی شهرستان و شناساندن آثار و میراث تاریخی به همگان است تا اردستان به عنوان یک مقصد گردشگری باشد نه یک ایستگاه گردشگری.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.