در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

2 درصد صندوق‌های صدقات در معرض دستبرد قرار دارند/افزایش نذورات نسبت به سال گذشته

مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی کمیته‌امداد گفت: میزان نذورات و کمک‌های مردمی در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

2 درصد صندوق‌های صدقات در معرض دستبرد قرار دارند/افزایش نذورات نسبت به سال گذشتهابوالقاسم رستگار مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد چشمگیر کمک به نیازمندان در کشور، اظهار داشت: مشارکت هموطنان در طرح‌های مناسبتی کمیته‌امداد از جمله در ماه‌های محرم و صفر و مراسم‌های مذهبی برای کمک به نیازمندان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی در ادامه گفت: نذورات قربانی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد از40 میلیون ریال در سال94 به 465 میلیون ریال، استان سیستان‌وبلوچستان از چهار به 19 میلیارد ریال و خراسان رضوی از پنج به 20 میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: عزاداران حسینی در سال گذشته با اهدای نذورات خود در ایام محرم و صفر مبلغی به ارزش 650 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

وی تأکید کرد: امسال اولویت اعطای نذورات برای خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به سوء تغذیه است که این افراد شناسایی و کمک‌های مردمی در میان آنان توزیع می‌شود.
 
رستگار درباره درآمد صندوق های صدقات تصریح کرد: در سال گذشته 270 میلیارد تومان جمع آوری صدقات از صندوق‌ها انجام شده و انتظار می‌رود امسال این رقم به 330 میلیارد تومان افزایش یابد که ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات در معابر برای به حداقل رساندن دستبرد و سرقت در دستور کار کمیته قرار دارد. 

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های کمیته‌امداد در پایان بیان کرد: تنها 2 درصد صندوق‌ها در معرض دستبرد قرار دارند که با تغییراتی که در دهانه ورودی صندوق‌ها و ایمن‌سازی آنها انجام می‌شود، میزان سرقت از صندوق‌ها به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار