سعیدی:فدراسیون ها در تصمیم گیری آزادی عمل دارند

رئیس فدراسیون گلف گفت:فدراسیون ها در تصمیم گیر آزادانه کار می کنند و هیچ دخالتی از طرف دولت صورت نمی گیرد.

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره درخواست فدراسیون جهانی گلف از اساسنامه فدراسیون ایران تصریح کرد:کمیته بین المللی المپیک چندی پیش از فدراسیون جهانی گلف خواستار بازنگری اساسنامه فدراسیون گلف ایران شد که این نامه به دست ما رسید که اگر خلافی در خصوص دخالت دولت در امور فدراسیون صورت می گیرد به این نهاد بین المللی ارائه شود.

وی افزود:برای بررسی این موضوع باید به سال های قبل از  68 باز گردیم که انتخاب روسای فدراسیون و هیات های ورزشی انتصابی بود و بر اساس انتخابات صورت نمی گرفت.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: اکنون با توجه به رویکردی جدیدی که صورت گرفت اساسنامه های جدیدی تنظیم شد که براساس آن فدراسیون ها به سمت مجمع محوری و شایسته گزینی حرکت کردند که این روند ادامه پیدا کرد و هیچ مداخله ای از طرف دولت در امور فدراسیون ها شکل نمی گرفت.

سعیدی  افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از منابع مالی فدراسیون ها را دولت و وزارت ورزش تامین می کند اما فدراسیون در تصمیم گیری آزادی عمل دارند و تصویب برنامه ها در راستای برگزاری مجمع و آرای عمومی مسئولان فدراسیون است و هیچ گونه مداخله دولت صورت نمی گیرد.

رئیس فدراسیون گلف تصریح کرد: در ایران فدراسیون هایی که حامی مالی دارند و نیازی به حمایت دولت ندارند انگشت شمارند و بنابراین دیگر فدراسیون های ورزشی برای انجام برنامه و اهدافشان نیازمند حمایت دولت هستند در غیر این صورت دچار چالش خواهند شد. 

وی بیان کرد:چون ورزش گلف یک رشته المپیکی و زیر نظر کمیته بین المللی المپیک است فدراسیون گلف طی هماهنگی با مسئولان و هیات رئیسه فدراسیون اساسنامه را مورد بازنگری مجدد قرار خواهد داد و به کمیته بین المللی کمیته ملی المپیک ارسال می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار