اراک؛

محلات خواهرخوانده شهر ماریبور اسلوونی شد

پیمان خواهرخواندگی شهر محلات و ماریبور اسلوونی با حضور مسئولین استانی و کشور اسلوونی امضاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ شهرستان محلات پایتخت سنگ تراورتن و گل کشور ایران محسوب می شود و عقد پیمان نامه خواهر خواندگی این شهرستان با ماریبور اسلوونی می تواند نخستین گام در راستای ایجاد بازار مصرف محصولات این شهرستان در اروپا باشد. 

ماریبور اسلوونی هم در سالهای 2012 و 2013 به ترتیب به عنوان پایتخت فرهنگی و پایتخت جوان اروپا انتخاب شده است.  

دراین مراسم مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی گفت: این پیمان خواهر خواندگی بر اساس اصول برابری، سود متقابل، توسعه مشترک و افزایش دوستی و تفاهم امضاء شده است. 

حسن قربانی افزود: در این پیمان نامه خواهرخواندگی، دو طرف متعهد شدند که ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی خود را برای یکدیگر تشریح و تبیین کنند و از هر گونه سرمایه گذاری در بخش های مذکور استقبال شود.  

معاون شهردار ماریبور اسلوونی نیز در این آیین گفت: هدف شهرداری ماریبور از عقد پیمان نامه خواهر خواندگی با شهر محلات استفاده هر دو طرف از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی یکدیگر است. 

سوشا پلکو افزود: شهر ماریبور با جمعیتی بالغ بر 110 هزار تن، دومین شهر پر جمعیت کشور اسلوونی است و می تواند بازار مصرف مناسبی برای کالاهای تولیدی شهرستان محلات باشد. 

سید احمد سجادی فرماندار محلات نیز در این آیین گفت: بر اساس این پیمان نامه هر دو طرف توافق کردند که موسسات دولتی، سازمان های غیر دولتی و شرکت های خصوصی و غیر خصوصی هر شهر را برای انجام مبادلات دوستانه در اشکال مختلف را اطلاع رسانی کنند و تشویق به همکاری کنند. 

شهرستان محلات با 50 هزار نفر جمعت قطب تولید سنگ نما، ماهی زینتی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می شود و در فاصله 105 کیلومتری اراک قراردارد. 

 انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، محلات ، اسلوونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.