همدان؛

22 باند مواد مخدر در همدان منهدم شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان از انهدام 22 باند مواد مخدر خبر داد.

22 باند مواد مخدر در همدان منهدم شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی نجاریان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عملکرد هفت ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان، اظهار کرد: در هفت ماه امسال یک‎هزار و 797 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان همدان کشف شده است.

وی گفت: مواد مخدر کشف شده شامل یک‌هزار و 704 کیلوگرم تریاک، 31 کیلو و 268 گرم هروئین، 17 کیلو و 293 گرم شیشه، 31 کیلو و 32 گرم حشیش و 13 کیلو و 42 گرم سایر مواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان از دستگیری یک‌هزار و 929 قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در سال جاری خبر داد و افزود: 191 معتاد متجاهر نیز در طول این مدت دستگیر شدند که در مجموع تعداد دستگیرشدگان به 2 هزار و 120 نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه 22 باند مواد مخدر در شهرستان همدان منهدم شده است، گفت: 2 هزار و 35 مورد عملیات در راستای کشف مواد مخدر در شهرستان همدان انجام شده است.

نجاریان با اشاره به همکاری مطلوب شهرداری در تخریب و پاکسازی اماکن مخروبه شهر و محل تجمع معتادان، افزود: شهرداری منطقه 2، 3 و 4 عملکرد خوب و قابل قبولی در این زمینه داشته‌اند.

وی با گلایه از عملکرد میراث فرهنگی در حصارکشی و پاکسازی مناطق، تصریح کرد: عملکرد میراث فرهنگی تنها در حوزه نرم‌افزاری بوده و در بحث سخت‌افزاری و عملی کاری انجام نداده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با اشاره به عدم پاکسازی در کاروانسرای زغالی، میدان پروانه، محله حاجی و کاروانسرای پشت میدان امام گفت: امید است میراث فرهنگی به صورت عملی وارد کار شده و نسبت به حصارکشی این مناطق اقدام کند.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده اجتماعی است و کسی نمی‌تواند بگوید که شهری عاری از مواد مخدر داریم، تأکید کرد: طبق اظهارات نماینده شهرداری تجمع معتادان در تپه پیسا نیز مشاهده می‌شود.

نجاریان ساماندهی مناطق آلوده به مواد مخدر شهر را فلسفه وجودی جلسات دانست و یادآور شد: تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهر زمانی محل حضور معتادان و یکی از دغدغه‌ها بود و با اجرای طرح‌های پاکسازی در حال حاضر پارک‌ها و تفرجگاه‌ها از حضور معتادان پاکسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: معتادان پس از طی دوره درمان و ترخیص از مراکز نگهداری به دلیل طرد از سوی خانواده جایی را برای زندگی ندارند بنابراین به مناطقی همچون تپه پیسا روی می‌آورند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در همدان خواستار حمایت‌های پس از درمان از معتادان شد و افزود: در صورت حمایت پس از درمان از معتادان با ایجاد گرمخانه برای اسکان این افراد بی‌شک شاهد تجمع معتادان در این محل‌ها نخواهیم بود.

وی پناهگاه بانوان واقع در روبروی باغ ایرانی را یک تهدید در این منطقه دانست و اظهار کرد: تجمع بانوان پس از خروج از این مرکز وجهه خوبی برای شهر ندارد و باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

نجاریان با تأکید بر اینکه همدان زمانی حیاط خلوت مواد مخدر بود، یادآور شد: همدان به لحاظ برخورد قضایی با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان نسبت به سایر استان‌ها عملکرد خوبی داشته است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.