وزیر دفاع آمریکا: آماده حمایت از عراق در عملیات موصل هستیم

اشتون کارتر گفت کشورش آماده حمایت از دولت و ارتش عراق در عملیات آزادسازی موصل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا پس از اعلام آغاز عملیات موصل با هدف آزادسازی این شهر از اشغال گروه تکفیری داعش اعلام کرد آمریکا و مابقی کشورهای عضو به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا آماده حمایت از عراق در این جنگ دشوار هستند.

کارتر افزود:‌ ما اطمینان داریم شرکای عراقی ما در برابر این دشمن مشترک پیروز خواهند شد و موصل و دیگر نقاط عراق را از بی رحمی داعش نجات خواهند داد.

ساعاتی پیش نخست وزیر عراق آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.

حیدرالعبادی در پیامی ضمن اعلام آغاز عملیات آزادسازی موصل، خطاب به ساکنان این شهر اظهار داشت، به زودی در کنار شما خواهیم بود، پرچم عراق را در موصل برخواهیم افراشت، ما برای نجات شما از تروریسم می آییم.

وی در سخنانی که از تلویزیون دولتی عراق پخش شد اعلام کرد: نیرویی که هدایت عملیات مهم آزادسازی موصل را بر عهده دارد ارتش شجاع عراق به همراه پلیس ملی این کشور است. آنها، نیروهایی هستند که وارد موصل خواهند شد و نه دیگران.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
گفتند عزرائیل بچه پخش می کند گفتند نگیر نمی خواد بچه پخش کنی . حالا رسیده به امریکا خودش باعث این جنایات است حالا می خواد افکار مردم رو عوض کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
مرحبا حیدر الهببادی امریکا خود پرورش دهنده ی ترویسته نخواهد از اون سر دنیا به مسلمانان خظ بده تازه یادمون نرفته کشور عراق با زور سر بازان امریکای را از کشورش خارج کرد داعش به فرمن همان امریکای دسا به هر جنایتی می زنند چرا تو امریکاو اسراییل هیچ غلطی نمی کند یاالله
آخرین اخبار