مهاباد؛

پیش‌بینی تولید بیش از 40 هزار هکتار گندم در مهاباد

پیش‌بینی می‌شود امسال 45 هزار و 400 هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان مهاباد به کشت گندم اختصاص یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت : به علت سردسیر بودن شهرستان مهاباد کشت پاییزه گندم از اواخر شهریور ماه شروع شده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان آبان ، کشت این محصول ادامه خواهد داشت.

عبدالرحمن کلیجی افزود : پیش‌بینی می‌شود امسال در 45 هزار و 400 هکتار از زمینهای آبی و دیم شهرستان مهاباد ، گندم کشت شود.

از این میزان ، سه هزار و 400 هکتار آبی و 42 هزار هکتار دیماست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد : میزان پیش‌بینی امسال عملکرد گندم در زراعت آبی سه هزار و 800 کیلوگرم در هکتار و در اراضی دیم یک هزار و 600 کیلوگرم در هکتار است.

کلیجی افزود : بذرهای پیشگام و میهن در ارقام آبی و بذرهای سرداری ، آذر2 ، هما و باران در ارقام دیم از بذرهای اصلاح شده است که بین کشاورزان مهابادی توزیع شده و بقیه بذرها هم خود مصرفی و توسط کشاورزان تامین می‌شود.

وی یادآور شد : استفاده از این ارقام بذرها که در برابر سرما ، بیماری و آفت‌های گندم مقاوم و مناسب کشت در شرایط کم آبی است ، موجب می‌ شود در هنگام برداشت گندم ، محصول بیشتر و مطمئن‌تری تولید شود.

بگفته مدیر جهاد کشاورزی مهاباد ، سطح زیر کشت گندم در سال زراعی 94-95 ، در اراضی آبی سه هزار و 575 هکتار و در اراضی دیم 43 هزار و 490 هکتار بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیش بینی ، تولید ، هزار ، هکتار ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.