لرستان؛

افزایش 15 درصدی مناطق حفاظت شده محیط زیست در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:مناطق حفاظت شده محیط زیست در این استان به 15 درصد افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  مهرداد فتحی بیرانوند افزود :استان لرستان دارای 28هزارو 294کیلومتر مربع است که هم اکنون 6.27 درصد از کل مساحت استان تحت پوشش حفاظت محیط زیست است.
به گفته وی این مناطق حفاظت شده را شامل اثر طبیعی و ملی غار ماهی کور، پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و دورود، سمندر لرستانی، اشترانکوه و سفید کوه خرم آباد است.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه در لرستان هزار و 700 گونه گیاهی شناسایی و ثبت شده که تعداد زیادی از آنها بومی، اندمیک و خاص استان است، افزود: همچنین در استان 236 گونه پرونده، 42 گونه پستاندار، 55 گونه خزنده، پنج گونه دوزیست و حدود 20 گونه ماهی در رودخانه ها، تالابها و دریاچه های کوهستانی شناسایی و ثبت شده است.
به گفته فتحی بیرانوند در حال حاضر14 پاسگاه محیط بانی در سطح مناطق حفاظت شده این استان وجود دارد .
وی اظهار کرد : در این راستا شش پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد وجود دارد که سه پاسگاه محیط بانی در این منطقه در دو سال گذشته راه اندازی شده است .
وی بیان کرد : یک پاسگاه سیارشبانه روزی محیط بانی نیز در ارتفاعات سفید کوه فعال است .
فتحی بیرانوند گفت: همچنین در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و سفید کوه ازنا پنج پاسگاه دائم محیط بانی و یک پاسگاه موقت راه اندازی شده است .
وی اضافه کرد: پاسگاه محیط بانی تالاب های 11 گانه پلدختر نیز در راستای حفظ و حراست از محیط زیست این منطقه در سال جاری راه اندازی شده است .
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت : در حال حاضر 107 محیط بان در سطح پاسگاه های محیط بانی این استان فعالیت دارند .
وی بیان کرد : از مجموع 14پاسگاه محیط بانی لرستان در سال گذشته چهار پاسگاه با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در این استان احداث شده است .
وی افزود : در حال حاضر یک پاسگاه محیط بانی خیر ساز در بخش چگنی خرم آباد در حال احداث است .
انتهای پیام/ا 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار