کرمانشاه؛

اتکانکردن به تجارت داخلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:در حوزه تجارت نباید اتکا ما فقط به تجارت داخلی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی گفت:بلکه مبادلات مرزی و واردات و صادرات باید در اولویت قرار گیرد، خصوصا مبادلات تجاری با کشور عراق.

وی با بیان اینکه ما بازار خوبی در کشور عراق داریم، عنوان کرد: باید برای ورود به این بازار برنامه داشته باشیم، وگرنه کشور همسایه شمالی عراق بهتر از ما کار خواهد کردو فعالیتش را گسترش می‌دهد.

به گفته این مسئول، اقدامات قابل توجهی هم در استان برای توسعه تجارت با عراق انجام شده است و کارگروه‌های مربوط از جمله کارگروه توسعه صادرات، کارگروه بازارچه‌های موقت مرزی و ... به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: در حوزه تجارت چمدانی نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: استان ما اکنون دو مرز رسمی و پنج بازارچه فعال داردو در شهرستان قصرشیرین امکان اتصال با هردو بخش کردی و عرب نشین عراق را داریم.

به گفته این مسئول، در زمان تردد زوار در اربیعن اگر حجم کار در مرزهایی مانند مهران و ... زیاد باشد، می‌توان بخشی از ظرفیت مبادلات را به بازارچه مرزی سومار منتقل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پنج استان غربی کشور ظرفیت‌های قابل توجهی دارند، خاطرنشان کرد:این پنج استان در بخش‌های مختلفی مانند پشم و فرش، فرآوری زیتون، گردشگری و ... ظرفیت دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.