اعتراف ژنرال آمریکایی به انتشار اخبار محرمانه درباره «استاکس‌ نت»

ژنرال بازنشسته آمریکایی در دادگاه به انتشار اخبار محرمانه در ارتباط با ویروس استاکس ‌نت که برای حملات به برنامه هسته‌ای ایران طراحی شده بود، اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «جیمز کارترایت» ژنرال چهارستاره و بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دوشنبه در دادگاه فدرال حاضر شد تا درباره اتهام افشای اطلاعات محرمانه حملات سایبری به برنامه هسته ‌ای ایران با توسل به ویروس استاکس نت، توضیح دهد.

کارترایت از سال 2007 تا 2011 معاون رئیس ستاد مشترک ارتش بوده و طبق اخبار رسانه ‌ها، وی از عوامل اصلی طراحی عملیات ویروس استاکس نت علیه برنامه هسته ‌ای ایران بود.

این ژنرال بازنشسته به دنبال افشای این عملیات در رسانه‌ها تحت بازجویی از سوی وزارت دادگستری قرار گرفته است.

حالا وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این نظامی سابق به بیان اعترافات دروغین در جریان پرونده تحقیق درباره افشای اطلاعات محرمانه استاکس نت متهم شد و در دادگاه فدرال به بیان اعترافات و بیانیه‌های دروغین در روند تحقیقات تحقیقات فدرال، اعتراف کرد.

کارترایت در جریان تحقیقات فدرال در سال 2012 گفته بود او منبع خبرهای درز شده در کتاب منتشر شده توسط «دیوید سنگو» خبرنگار نیویورک تایمز در خصوص ویروس استاکس نت نبوده است.

در کتاب منتشر شده توسط روزنامه نگار آمریکایی، تاکید شده بود که ویروس استاکس نت به منظور حملات به برنامه هسته ‌ای ایران طراحی و به کار گرفته شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار