اهواز؛

آغاز سرشماری نفوس و مسکن در شوش

فرماندار شوش از آغاز آمارگیری سرشماری عمومی نفوس و مسکن توسط 53 مامورکار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی فرماندار شوش افزود: روندکار سرشماری در شهرستان شوش به خوبی و بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال انجام می باشد.

وی ضمن تقدیر از افرادی که متقاضی همکاری با طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این شهرستان بودند گفت: تعداد 530 نفر جهت همکاری با این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد 100 نفر بر اساس مدرک تحصیلی، مشارکت در طرح های سرشماری گذشته و همچنین تجربه کاری گزینش شدند و در نهایت تعداد 53 نفر با کسب امتیاز بیشتر به عنوان مامور آمار گیر انتخاب شدند.

نجاتی در ادامه رعایت دقت در موارد آموزشی، حفظ اسرار و امانت داری خانواده ها، حفظ ظاهر شخصی و رفتار دینی، برقراری ارتباط و تعامل با مردم و سرعت و دقت در کار را توسط آمارگیران درطرح سرشماری نفوس و مسکن ضروری خواند و تعامل وجلب اعتماد مردم را از مهمترین وظایف یک آمارگیر قلمداد کرد.

فرماندار شهرستان شوش همچنین آمارگیری را در تدوین و اجرای برنامه های پنج ساله توسعه که تضمین کننده پیشرفت و آبادانی کشور است موثر دانست و یادآور شد: در صورت هرگونه اهمال و کم کاری در محاسبه و آمارگیری، برنامه ریزی کلان کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

رضا نجاتی با اشاره به اینکه اجرای سرشماری هیچ گونه ارتباطی با یارانه ی افراد ندارد و اطلاعات جمع آوری شده از سوی خانواده ها به صورت کاملا محرمانه می باشد گفت: ماموران آمارگیر باید این موضوع را به خانوادها منتقل و این اطمینان به مردم داده شود تا با خیال آسوده با آمارگیران همکاری داشته باشند.

جمعیت شهرستان شوش با 200 روستا طبق سرشماری دوره گذشته 200 هزار نفر بوده است.

مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان امیدوارند با جمع آوری آمار دقیق از نفوس و مسکن برای رفع کمبودها و نیز توسعه و پیشرفت شوش برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.