سیستان وبلوچستان

راه‌ مقابله با آسیب‌ها و جرائم صرفا برخوردهای قهری و تنبیهی نیست

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: امروز جوامع بشری با آسیب‌ها و چالش‌های جدی مواجه هستند و مطالعات نشان می‌دهد راه‌های مقابله با آسیب‌ها و جرائم صرفا برخوردهای قهری و تنبیهی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، رسول نامی در کارگاه تخصصی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر ویژه مبلغان مذهبی و علما اهل سنت در سالن نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان اظهار کرد: امروز جوامع بشری با آسیب‌ها و چالش‌های جدی مواجه هستند و مطالعات نشان می‌دهد راه‌های مقابله با آسیب‌ها و جرائم صرفا برخوردهای قهری و تنبیهی نیست.

رسول نامی با بیان اینکه نرخ وقوع جرم در کشورهای دیگر پنج درصد و در ایران که یک کشور مسلمان است 10 درصد است، ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد که راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی صرفا برخوردهای قهری و تنبیهی نیست.

نامی خاطرنشان کرد: دسترسی آسان به مواد مخدر فقر و بیکاری در سیستان وبلوچستان یکی از عوامل روی آوردن جوانان منطقه به سمت این آسیب اجتماعی است.

وی با اشاره بر اینکه 64 درصد افراد معتاد در سن 11 تا 14 سالگی گرفتار این معضل اذعان کرد: امروز اعتیاد زنان نیز در جامعه رواج پیدا کرده به طوری‌که طبق آمهرها از هر 100 معتاد 10 تا 12 نفر از آنها خانم هستند.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه براساس بند 5 اصل 156 قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم از وظایف دستگاه‌های قضایی است و همه دستگاه‌ها موظفند در این امر همکاری کنند عنوان کرد: علما و روحانیون می‌توانند در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با افزایش آگاه‌هایی حقوقی مردم و اجرای هرچه بهتر قانون شاهد کاهش پرونده‌های قضایی و درنهایت کاهش جرایم و آسیب‌ها در استان باشیم.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار