ثبت بالاترین نرخ زاد و ولد در 33 سال گذشته در آلمان

نرخ زاد و ولد در آلمان به 1.5 فرزند برای هر زن رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشریه گاردین، نرخ زاد و ولد در آلمان به بالاترین میزان خود در 33 سال گذشته رسید. 

بر این اساس، پس از سال‌ها کاهش نرخ زاد و ولد در آلمان، این کشور در سال گذشته میلادی شاهد بالاترین میزان نرخ زاد و ولد بود. در سال 2015 نرخ زاد و ولد در آلمان 1.5 فرزند برای هر زن بود. این رقم 56 تولد در 1000 زن بیش از رقم سال میلادی قبل خود بود. آخرین باری که آلمان چنین نرخ زاد و ولدی داشت مربوط به 1982 بود. 

آلمان از حیث طولانی‌ترین دوره زمانی که نرخ زاد و ولد کمتر از 1.5 درصد را تجربه کرده، در جهان رکورددار است. تمایل آلمانی‌ها به فرزندآوری کمتر از سال 1975 میلادی و کشور آلمان غربی آغاز شد. پس از فروپاشی دیوار برلین و الحاق دو کشور آلمان غربی و شرقی، میزان زاد و ولد در بخش شرقی آلمان نیز کاهش یافت. به همین دلیل آلمان را "سرزمین بدون فرزند" می‌نامند. 

در ادامه این مطلب آمده است: آمارهای جدید نشان می‌دهد زنان آلمانی فرزندان بیشتری نسبت به کشورهای مدیترانه مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا دارند. براساس پیشبینی‌های منتشر شده در ماه آوریل، انتظار می‌رود جمعیت آلمان تا سال 2060 نزدیک به 10 میلیون نفر کاهش یابد. این امر بدان معناست که جمعیت آلمان به 68 تا 73 میلیون نفر کاهش خواهد یافت. جمعیت فعلی این کشور 81 میلیون نفر است. 

براساس گزارش‌ها، مهاجرت عاملی کلیدی در حرکت معکوس برای مقابله با کاهش جمعیت آلمان از دهه 90 میلادی است. نرخ زاد و ولد در میان زنان با آلمانی‌تبار در سال 2014 تا 2015 با رشد بسیار ناچیز از 1.42 درصد به 1.43 درصد رسید. این رقم در میان زنان غیرآلمانی (مهاجران) در مدت مشابه، از 1.86 به 1.95 درصد رسید.

کارشناسان معتقدند آلمان برای جبران نرخ زاد و ولد پایین در دهه 90 میلادی و رفع انحراف هرم جمعیتی خود نیازمند نرخ زاد و ولدی معادل 2.5 تا 3 درصد است.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار