با حضور معاون اول رييس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح آب شیرین کن و فاز اول واحد فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

با حضور معاون اول رییس جمهور فاز اول پروژه فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ظرفیت ۱. ۲ میلیون تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح آب شیرین کن و فاز اول واحد فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیشبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، فاز نخست این کارخانه را افتتاح و به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. 

فاز اول فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش دارای ظرفیت ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است که به دست توانمند کار‌شناسان آموزش دیده بومی مورد بهره برداری قرار گرفته و شمش بلیت این کارخانه برای نخستین بار از خطوط ریخته‌گری بیرون آمد تا تلاش چندین ساله کارکنان این طرح بزرگ به ثمر بنشیند. 

گفتنی است معاون اول رییس جمهور پیش از این آب شیرین کن شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در روز را نیز افتتاح کرد. 

** افتتاح واحد تقطیر فاز اول پالایشگاه می‌عانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس با حضور  جهانگیری

اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان هرمزگان با حضور در شرکت نفت ستاره خلیج فارس، واحد تقطیر فاز اول پالایشگاه می‌عانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس را افتتاح و به همراه وزیر نفت از بخش‌های مختلف این واحد بازدید کرد. 

معاون اول رییس جمهور همچنین پیش از افتتاح این واحد در جلسه‌ای با حضور وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت گزارشی از برنامه زمانبندی اجرای پروژه‌های پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس دریافت کرد. 

جهانگیری در این نشست با اشاره به اینکه پروژه‌های پالایشگاه می‌عانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس گامی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور در تامین بنزین است، بر لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و اجرای این طرح‌ها تاکید کرد. 

در این نشست همچنین گزارشی از برنامه زمانبندی تکمیل فعالیت‌های باقیمانده و راه اندازی واحدهای مختلف از جمله واحد بنزین سازی ارائه شد و اهم مشکلات پیش رو که موجب تاخیر و کندی کار شده است تشریح گردید. 

گفتنی است پالایشگاه می‌عانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس قرار است سالانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل، ۳ میلیون لیتر گاز مایع، ۳ میلیون لیتر نفت سفید تولید کند. 

شایان ذکر است این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه می‌عانات گازی در خاورمیانه است. 

براساس سخنان وزیر نفت تولید بنزین در کشور هم اکنون ۶۵ میلیون لیتر است که با راه اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس این میزان به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر ارتقاء پیدا خواهد کرد. 

پالایشگاه می‌عانات گازی ستاره خلیج فارس بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار و در ۲۵ کیلومتری بندرعباس واقع شده است و بنزین و گازوئیل باکیفیت یورو ۴، گاز مایع، سوخت جت، گوگرد جامد و هیدروژن از جمله محصولات تولیدی این پالایشگاه خواهد بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار