شادی ساکنان قدسیا و الهامه در ریف دمشق به علت خروج تروریست ها + فیلم

مردم دو شهرک قدسيا و الهامه در شمال استان ريف دمشق سوريه، خروج افراد مسلح تروريست از اين دو شهرک را جشن گرفتند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛به گزارش شبکه تلويزيونی الميادين، اهالی دو شهرک قدسيا و الهامه در استان ريف دمشق، عملی شدن توافق آشتی در اين دو شهرک و خروج افراد مسلح از آنها را جشن گرفتند.
مقامات محلی در اين مراسم وعده دادند خدمات شهری به قدسيا و الهامه به طور کامل بازگردد تا اين دو شهرک به الگويی برای آشتی در ديگر مناطق سوريه تبديل شوند. اهالی اين دو شهرک با برگزاری تظاهرات ضد گروه های مسلح، آنها را وادار به عقب نشينی کردند و اکنون امنيت کامل در اين منطقه برقرار است.
قدسيا و الهامه در مقايسه با ديگر شهرک های ريف دمشق، در درگيريها متحمل خسارت های کمتری شده اند. شخصيت های محلی و علمای دينی نقش مهمی در توافق برای آشتی در اين دو شهرک داشتند.
شماری از اهالی اين دو شهرک در مصاحبه با خبرنگار شبکه الميادين، خرسندی خود را از تحقق آشتی و خروج افراد مسلح اعلام کردند.
شيخ عدنان افيونی مفتی دمشق که از اين دو شهرک بازديد می کرد، گفت:«فشارهای مردمی که خواهان برقراری امنيت و ثبات در مناطق خود بودند و از جنگ و محاصره خسته شده بودند، زمينه برقراری ثبات را فراهم کرد.»
ارتش سوريه و استانداری ريف دمشق، تسهيلات زيادی را برای بازگشت زندگی به شرايط  عادی در اين دو شهرک در نظر گرفته اند.
علاء ابراهيم استاندار ريف دمشق گفت:«ما برای برقراری همه خدمات در اين دو شهرک تلاش می کنيم. آمادگی داريم تا همه نيازهای اهالی قدسيا را تأمين کنيم، زيرا ثابت کردند مخالف تروريسم و توطئه چينی ها ضد کشور هستند.»
هيچ طرف خارجی در دستيابی به آشتی در دو شهرک قدسيا و الهامه نقش نداشت.


لینک دانلود

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار