اصفهان؛

۲۲ درصد از تصادفات شهرضا مربوط به موتورسیکلت است

رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرضا گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۲ درصد از تصادفات در شهرضا مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب‌الله صادقی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به آمار تصادفات در 6 ماهه نخست سال، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال، اورژانس 115 شهرضا، در یک هزار و 315 حادثه رانندگی، به مصدومان این حوادث امدادرسانی کرده، که 22 درصد از این تصادفات مربوط به راکبان موتورسیکلت بود.

وی افزود: در نیمه نخست امسال، تکنسین‌های اورژانس 115 شهرضا به 3 هزار و 950 ماموریت شامل یک هزار و 315 حادثه رانندگی و 2 هزار و 635 حادثه غیرتصادفی اعزام شدند که از مجموع ماموریت‌های انجام شده، 3 هزار و 239 مورد شهری و 711 مورد جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس 115 شهرضا گفت: در مأموریت‌های غیرتصادفی، بیشترین موارد، مربوط به بیماران قلبی با 707 مورد، حوادث و سقوط 390 مورد و مشکلات تنفسی 180 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه 22 درصد از حوادث رانندگی در این مدت، با 290 مورد، مربوط به راکبان موتورسیکلت بود، خاطرنشان کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرضا در 6 ماهه نخست امسال، 11 مورد احیای موفق و 2 مورد کمک به مادر باردار در زایمان را در کارنامه خود ثبت کردند.

صادقی تصریح کرد: در این مدت، 30 حادثه ویژه در سطح شهرستان داشتیم که به بستری 178 نفر در بیمارستان‌ها منجر شد که مهمترین این حوادث، دو حادثه مربوط به اتوبوس مسافربری بوده است.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، مجموع مأموریت‌های انجام شده، ماموریت‌های تصادفی و غیرتصادفی به ترتیب با 29، 23 و 34 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودند.

وی گفت: فوریت‌های پزشکی شهرستان، در این مدت، 5 هزار نفر- ساعت آموزش طرح بسیج همگانی احیا را برگزار کرده، همچنین حضور پرسنل در مانورهای لحظه صفر، روز آتش‌نشانی و زلزله و نیز استقرار در مراسم‌های ملی و مذهبی از دیگر اقدامات اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرضا بوده است.

رئیس اورژانس 115 شهرضا با اشاره به اینکه شهرستان شهرضا، 175 هزار نفر جمعیت دارد، بیان کرد: فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از 6 پایگاه 115 شامل سه پایگاه شهری و 3 جاده‌ای، 35 نفر پرسنل و یک اتاق فرمان مشترک با دهاقان، در حال ارائه خدمات شبانه‌روزی به شهروندان است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.