با نسل جدید نمایشگرهای پزشکی آشنا شوید + تصاویر

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته جهان نوعی مانتیور سه بعدی تولید کرده که بهترین وضوح تصویر را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تلویزیون های 4K (فور-کی) برای نمایش و فیلمبرداری فیلم های سینمایی یا تبلیغاتی نیست بلکه جراحان و پزشکان با استفاده از این تکنولوژی می توانند تصاویری با وضوح و دقت بیشتر در حین جراحی از داخل بدن داشته باشند.
 
این شرکت تولیدکننده وسایل الکترونیکی یک خط جدید از مانیتورهای پزشکی را برای نخستین بار راه اندازی کرده که در آنها از ترکیب تصاویر با تکنولوژی سه بعدی و 4K استفاده شده است و همچنین سیستم های مدیریت و ضبط تصاویر و فیلم در آنها بکار رفته که می تواند فیلم ها و تصاویر را به سرعت برای سایر مراکز درمانی و بخش های دیگر بیمارستان به اشتراک بگذارد.

با نسل جدید نمایشگرهای پزشکی آشنا شوید + تصاویر

هر چند که در طول چند سال گذشته از محبوبیت تلویزیون های سه بعدی کاسته شده است اما مطالعات نشان داده اند که بعد اضافی می تواند به افزایش دقت و بهبود روند جراحی کمک شایانی کند.

پیش از این مانیتور های پزشکی تصاویر سه بعدی با وضوح اچ دی را نمایش می دادند اما اکنون با استفاده از تکنولوژی 4K تصاویر با کنتراست بیشتر و رنگ های با کیفیت‌تر به دست می آید.

با نسل جدید نمایشگرهای پزشکی آشنا شوید + تصاویر

صفحه نمایش سه بعدی 2 تصویر در نیمه بالا و پایین یا نیمه چپ و راست را با هم ترکیب کرده و به نمایش در می‌آورد. در این تکنولوژی که 3G-SDI نام دارد، تصاویر به طور جداگانه و یکباره به 2 دستگاه ارسال می شود اما در تصویربرداری 4K تصویرها به کمک سیستم پیشرفته چندگانه با کیفیت بهتر و طیف رنگ بیشتر برای آندوسکوپی و میکروسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:gizmag

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار