اصفهان؛

بررسی پژوهشی نشت گاز در شهرک ولی عصر اصفهان

منطقه شهرک ولی عصر واقع در جنوب اصفهان از هفته آینده بعنوان پایلوت استان، مورد بررسی نشت گاز و پروژه پژوهشی اتلاف گاز در شبکه گازی استان قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این باره گفت: این پروژه برای تعیین میزان هدر رفت گاز طبیعی در شبکه گازرسانی و راه های کاهش آن اجرا شده و پیش بینی می شود، بین 6 الی 7 ماه طول بکشد.
سید مصطفی علوی افزود: این طرح یک پروژه زیست محیطی و اقتصادی است که نتایج آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: با تشخیص دقیق میزان گاز اتلاف شده و نقاط موثر در هدر رفت گاز، راهکارهای جلوگیری از نشت را بطور دقیق تر می توان کاربردی کرد و در سطح استان گسترش داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد:گازهایی که در اثر هدر رفت و کربن نسوخته وارد محیط زیست می شود، ضرر بسیار بیشتری نسبت به میزان آلودگی ایجاد شده در اثر سوختن گاز دارد.
علوی گفت: در این طرح پژوهشی، شبکه زیر زمینی و رو زمینی، ایستگاه های تقلیل فشار،انشعابات و تجهیزات گازرسانی اعم از شیر قفل شونده، علمک و کنتور مشترکین منطقه شهرک ولی عصر مورد اندازه گیری نشت گاز قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: در شرکت های عرضه کننده انرژی بر اساس نوع خدمات خود، همواره بین میزان انرژی تحویلی از مبداء و آنچه به فروش می رسد اختلافی وجود دارد که همان میزان هدر رفت انرژی است.
علوی افزود: در حال حاضر استاندارد تعریف شده برای میزان هدر رفت گاز طبیعی که از مبداء تحویل گرفته می شود و میزان حجمی که در نهایت به فروش می رسد حداکثر دو درصد است که باید تلاش کرد این عدد به حداقل ممکن برسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در برنامه ششم توسعه صرفه جویی 20 درصدی در مصرف انرژی و کاهش 10 درصدی در انتشار کربن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این شرکت نیز پیش بینی شده است تا پایان سال جاری 0.5 درصد از میزان حجم گازهای محاسبه نشده کاهش یابد.
علوی تصریح کرد: این پروژه در شش مرحله اجرا می شود که ما ناگزیریم چندین بار کنتورهای مشترکین منطقه شهرک ولیعصر را مورد قرائت قرار دهیم لذا پیشاپیش از مزاحمتی که ممکن است برای ساکنان این شهرک ایجاد شود عذرخواهی می کنیم.
وی تاکید کرد: نتایج مثبت این پروژه به نفع تمام شهروندان و در راستای توجه به سلامت و محیط زیست است لذا انتظار می رود با همکاری اهالی این شهرک نتایج دقیقی حاصل شود و در سطح استان تعمیم یابد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.