زنجان؛

33درصد از کارآموزان فنی حرفه ای وارد بازار کار می شوند

مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: ۳۳درصد از آموزش دیدگان مهارتی در استان مستقیم در بازار کار جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛انصاری افزود: تلاش می شود آموزش های مهارتی مورد نیاز در فرصت های شغلی جدید برای علاقه مندان و دانشجویان استان متناسب با بازار کار ارائه و آموزش داده شود.

وی فرهنگ سازی مهارتی را یکی از ملزومات فعلی در حوزه وظایف خود خواند و تاکید کرد: اولویت نخست در مدیریت فعلی صرفا کسب مقام در المپیاد نیست و تربیت و حفظ نخبگان برای توسعه آموزش های مهارتی و به کارگیری درست و اصولی نخبگان در صنعت استان مورد تاکید قرار دارد.

انصاری با بیان اینکه باید انگیزه لازم برای نخبگان مهارتی استان فراهم شود، افزود: این نخبگان باید در صنعت استان به کارگیری شوند و انگیزه لازم برای ماندن در استان را داشته باشند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه سیاست مهم فنی و حرفه ای استان در راستای آموزش های مهارتی در حوزه آی تی خواهد بود، افزود: پیگیری راه اندازی رشته های مرتبط هستیم و تمرکز لازم را در خصوص توسعه رشته های مرتبط با برق، الکترونیک و آی تی انجام داده ایم.

انصاری از اعزام تیم مهارتی در رشته های مختلف به المپیاد ملی مهارت خبر داد و اظهار داشت: تیم مهارتی استان زنجان نیز در رشته های مختلف به این المپیاد که در استا ن البرز برگزار خواهد شد، اعزام می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.