یک هیات ایرلندی برای ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در قزوین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ درجلسه این هیات با مسولان استان قزوین اعلام شد : ساخت این نیروگاه در صورت واگذاری ۱۰۰هکتار زمین ، صدور مجوزهای زیست محیطی و توانیر برای خرید برق تولیدی تا پایان امسال در تاکستان آغاز خواهد شد.

بدراین جلسه همچنین اعلام شد: برای ساخت فاز یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر بیش از ۴۰ میلیون یورو از سوی شرکت ایرلندی هزینه خواهد شد.

فاز دوم این طرح نیز پس از راه اندازی نیروگاه اول به ظرفیت ۳۰ مگاوات دیگر آغاز می شود.

استاندار در جلسه ای که با هیات ایرلندی برگزار شد گفت : از هر طرحی که بتواند به ایجاد اشتغال، تولید و کسب درآمد و رونق اقتصادی استان کمک کند حمایت می شود.

همتی افزود: طرح ارائه شده که صنایع را قادر می سازد تا با پنل های خورشیدی هر واحد بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند و مازاد آن را نیز به دولت بفروشد می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مطرح شود.

همتی ،از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست ،ظرف مدت ۱۰ روزمجوزهای لازم را برای شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی در استان صادر کنند.
 
رئیس هیئت ایرلندی هم در این جلسه گفت: در صورت واگذاری زمین و صدور مجوز ، ساخت اولین نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی در قزوین آغاز می شود.

جرالد شنون افزود: پروژه ای که در قزوین اجرا خواهد شد اولین طرح نوین است که با استفاده از پنل های پشت بامی و سقفی نیازهای واحدهای صنعتی را تامین می کند.

وی افزود: بیشتر نیروهای اجرایی از نیروهای بومی استان قزوین تامین خواهد شد.

رئیس هیئت ایرلندی افزود: برای اجرای دو نیروگاه ۳۰ مگاواتی برای هر واحد ۵۰ هکتار و جمعا ۱۰۰ هکتار زمین لازم داریم و ۹۰ میلیون یورو نیز هزینه سرمایه گذاری است.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.