محکمه ابتدایی هرات پنج تن را به جرم اختطاف و قتل به اعدام محکوم کرد

محکمه ابتدایی هرات پنج تن به شمول محمد عسکرانوری عضوشورای ولایتی این ولایت را به اتهام قضیه اختطاف و قتل، به اعدام محکوم کرد.

محکمه ابتدایی هرات پنج تن را به جرم اختطاف و قتل به اعدام محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در جلسه علنی امروز همچنان هیات قضایی یک عضو شورای ولایتی هرات که به اتهام قضیه اختطاف منجر به قتل بازداشت شده بود را به اعدام محکوم کرد. دراین نشست دو تن دیگر  نیزهرکدام به یکسال تا یازده سال و یکماه حبس تنفیضی محکوم به مجازات شدند.

جلسه هیات قضایی محکمه ابتدایی هرات با اعتراض شماری از وکیلان مدافع روبروشد.

برخی وکلای مدافع حاضر در جلسه میگویند، هیات قضایی هیچگاه اعتراضات آنها را نشنیده و حکم خود را بدون دلایل الزام صادر کرده است.

آنگونه که هیات قضایی میگوید این افراد متهم هستند که چهار ماه پیش یک جوان را بنام محمدشاه ایماق که باشنده اصلی بادغیس است، از مرکز شهر هرات اختطاف نموده وبه ولسوالی کشک رباط سنگی انتقال دادند که پس از یکماه درقید وی را به قتل رساندند. حالا اقارب مقتول از حکم محکمه راضی اند.

رشد نوشت: در این جلسه قضایی همچنان قاضی دادگاه شماری از مسوولان امنیتی ومحلی ولسوالی کشک رباط سنگی و برخی مسوولان ریاست تحقیقات جنایی قوماندانی زون ۶۰۶ انصار را به دلیل غفلت دروظیفه تحت تعقیب عدلی دانسته است. رییس دادگاه همچنان گفت حق استیناف خواهی متهمان محفوظ میباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هرات ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.