کرمانشاه؛

آغاز ساخت 5511 واحد بهداشتی در کشور

معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آغاز ساخت 5511 واحد بهداشتی در کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر محمدرضا میرزایی با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت از سال 1393، گفت: تا پیش از اجرای طرح اعتبارات اندکی به حوزه بهداشت اختصاص داده می‌شد و مدیریت 18 هزار خانه بهداشت و شش هزار مرکز بهداشت در کشور با این اعتبارات اندک کار دشواری بود.
وی از افزایش اعتبارات بخش بهداشت در طول طرح تحول سلامت خبر داد و اظهار کرد: سال 1393، 441 میلیارد تومان، سال گذشته 908 میلیارد تومان و امسال 2500 میلیارد تومان اعتبار تنها به حوزه عمرانی بهداشت اختصاص داده شده است که امیدواریم اعتبار امسال به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند.
میرزایی با اشاره به ساخت هزار خانه بهداشت در سال 1393 اظهار کرد: در سال گذشته نیز هزار خانه بهداشت دیگر ساخته و ساخت 336 مرکز بهداشت روستایی نیز آغاز شد.
معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امسال در نظر داریم تا علاوه برتکمیل این 336 مرکز با توجه به اعتبارت اختصاص داده شده به استان‌ها این فرصت را بدهیم که زیرساخت‌های خود را هر چه سریعتر تکمیل کنند.
میرزایی افزو د: در همین راستا چنانچه مجموعه مدیریتی هر استان در تامین 50 درصد اعتبارات عمرانی بهداشت همکاری کند، وزارت بهداشت 50 درصد مابقی را به استان پرداخت می‌کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا در 51 دانشگاه تفاهم نامه امضا شده  که بر اساس آن 2484 میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده که از این میزان 1442 میلیارد تومان آن سهم وزارت بهداشت است و حدود هزار میلیارد تومان نیز سهم استان‌هاست.
میرزایی خاطرنشان کرد: با این اعتبارات قرار است ساخت 5511 واحد بهداشتی امسال در کشور شروع شود که تحقق آن به همت استان‌ها برمی‌گردد.
وی افزود: قرار بر این است بخشی از این واحدها امسال، تعدادی تا خردادماه سال آینده و تعدادی نیز تا پایان سال آینده ساخته شود، البته این امکان هست که برخی از این پروژه‌ها به اتمام نرسد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، آغاز ، ساخت ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.