تحصیل 11 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: 11 درصد کل دانشجویان کشور در 358 موسسه و دانشگاه ما تحصیل می‌کنند.

علی آهون منش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قرار بود تا انتهای برنامه چهارم توسعه تعداد دانشجویان ما به 450 هزار نفر برسد اما به دلایل مختلفی مثل رقابت‌های درون گروهی تنها به 53 درصد این تعداد دانشجو رسیدیم.

وی درباره توجه به افزایش سریع تعداد دانشگاه‌های غیرانتفاعی در طول برنامه پنجم ادامه داد: در این برنامه طی مدت کوتاهی به تعداد 358 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی با 430 هزار دانشجو رسیدیم که چنین جمعیتی معادل 11 درصد کل دانشجویان کشور است.

آهون منش با اشاره به جابجایی آمار و ارقامی که از سوی نهادهای مختلف برای نسبت میزان دانشجویان اعلام می شود، اظهار داشت:هرچند که نهادهای مختلف آمار فوق را بین 9.5 تا 11 درصد می دانند اما مطابق آمار اعلام شده از سوی اتحادیه، 11 درصد کل جمعیت دانشجویی کشور در اختیار دانشگاههای غیر دولتی و غیرانتفاعی است.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی بیان کرد: بدون شک ظرفیت عظیمی برای پذیرش دانشجو در این موسسات وجود دارد و دولت قائدتا باید براساس برنامه های فرودست و فرادست که مکلف به انجام آن است به بخش خصوصی و این ظرفیت عظیم بهای بیشتری دهد.

وی یادآور شد: تمامی موسسات و دانشگاههای غیردولتی و غیرانتفاعی با به کارگیری اعضای هیات علمی و تعداد زیادی کارمند، کمک دولت و سرمایه گذاری مردم شکل گرفتند و حتی یک ریال هم از بیت المال استفاده نکرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.