در سفر به استان نینوا؛

حیدر العبادی: پرچم عراق را در موصل به اهتزاز درمی‌آوریم

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در سفری به استان نینوا گفت: متعهد به آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش و برافراشتن پرچم عراق در این شهر هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، نخست وزیر عراق از نیروهای عملیاتی خواست که در قبال روش های به کار گرفته شده از سوی تروریست های داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل هشیار و آگاه باشند.

وی در حاشیه دیدار با نیروهای مبارزه با تروریسم و واکنش سریع با بیان اینکه روحیه نیروهای ما بالاست و اتحاد بی سابقه ای در این زمینه وجود دارد، افزود: عملیات آزادسازی موصل طبق برنامه و به خوبی پیش می رود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: نیروهای مبارزه با تروریسم از قوی ترین تشکیلات در منطقه هستند و در نبردهای مهم دستاوردهای خیره کننده ای را رقم زده اند.

العبادی تصریح کرد: نبرد موصل، نبردی اساسی با ترورسیم است و باید نیروهای عراقی در قبال حیله های تروریست های داعش در این نبرد هشیار باشند.

وی خطاب به نیروهای عملیاتی عراق گفت: جهانیان شما را نظاره و اقدامات قهرمانانه شما را تحسین می کنند. 

العبادی تاکید کرد: نبرد آزادسازی شهر موصل، نبردی متعلق به عراق است و با پیروزی در آن پرچم عراق در این شهر را به اهتزاز در خواهیم آورد.

نبرد برای آزادی استان «نینوا» و بازپس گیری مرکز آن شهر تاریخی موصل در 465 کیلومتری شمال بغداد، از دست داعش، با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده ارتش عراق، پیشمرگ کُرد و نیروهای مردمی از چندین محور در بامداد روز دوشنبه آغاز شده است.

در این عملیات، نیروهای امنیتی شامل ارتش، «الحشدالشعبی»، پیشمرگ کرد، «پلیس اتحادیه» و نیز نیروهای عشایری و محلی و یگان هایی مانند نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق حضور دارند.

در محور جنوبی 13 رسته از نیروهای مبارزه با تروریسم، گردان نهم زرهی ارتش عراق، پلیس فدرال و لشکر 37 سوار زرهی مشارکت دارند.

در محور جنوب شرقی دو رسته از نیروهای مبارزه با تروریسم، گردان 15 و 16 در حال انجام عملیات هستند و در محور شرقی و شمال شرقی نیز 10 هزار نفر از نیروهای پیشمرگه کُرد و همچنین نیروهای امنیتی عراقی مشارکت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار