احتمال حمایت سعد الحریری از ریاست‌جمهوری میشل عون

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رئیس جریان المستقبل لبنان حمایت خود را از ریاست‌جمهوری میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان اعلام کرده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپرس تی وی ؛ بر اساس گزارش پایگاه خبری الأخبار لبنان، سعد الحریری حمایت خود را از میشل عون به اطلاع فراکسیون خود، همپیمانانش و سایر نامزدهای تشکیل دولت رسانده‌ است.

در همین حال فؤاد السنیوره، رئیس فراکسیون پارلمانی جریان المستقبل در مجلس لبنان، در مصاحبه با روزنامۀ دیلی استار تصریح کرده‌است حریری روز سه‌شنبه حمایت خود را از میشل عون اعلام کرد، اما گفت این تصمیم هنوز نهایی نشده‌است.

جریان المستقبل از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شود. ریاض همچنین مهمترین حامی حریری به شمار می‌رود. 

برخی منابع سیاسی لبنانی اعلام کرده‌اند در صورت دستیابی عون به پست ریاست‌جمهوری، حریری برای دومین بار نخست‌وزیر خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی لبنان، منصب ریاست‌جمهوری متعلق به مسیحیان این کشور است.

پس از پایان دورۀ ریاست‌جمهوری میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان، در 25 می 2014 (3 خرداد 1393)، جلسات متعدد پارلمان این کشور برای انتخاب جانشین او بی‌نتیجه مانده و این کشور عملاً با خلأ قدرت مواجه شده‌است.

این طولانی‌ترین خلأ قدرت در لبنان، پس از پایان جنگ داخلی این کشور در سال 1990 است. ناظران سیاسی عربستان را مهمترین عامل خلاء قدرت در لبنان می‌دانند. 

بر اساس قانون اساسی لبنان، رئیس جمهور از میان مسیحیان، نخست وزیر از میان مسلمانان سنی و رئیس پارلمان از میان مسلمانان شیعه انتخاب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار