فارن‌پالیسی: ژنرال‌های آمریکا در "افغانستان" شکست خورده‌اند

ژنرال‌های آمریکا در افغانستان شکست خورده‌اند و این شکست یک شکست نظامی نیست، بلکه شکست در رهبری است.

فارن‌پالیسی: ژنرال‌های آمریکا در به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فارن پالیسی در گزارشی نوشت: ژنرال‌های آمریکا در افغانستان شکست خورده اند و این شکست،‌یک شکست نظامی نیست، بلکه شکست در رهبری جنگ است. 
 
این نشریه در ادامه نوشت: لحن صحبت‌های ژنرال پترائوس و تغییر دکترین نظامی در افغانستان و عراق خیلی‌ها را به این باور رسانده است که ارتش آمریکا در حال جرح و تعدیل در این دو جنگ است. 
 
فارن پالیسی در ادامه افزود: ژنرال پترائوس در رسانه‌های آمریکا بعنوان افسانه و قهرمان شناخته می‌شود ولی هیچگاه بی‌تحرکی ارتش در رسانه‌ها بازتاب داده نمی‌شود. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: با تجربه‌ای که از جنگ ویتنام ارتش داشت،‌بصورت چرخی نیروهای را در افغانستان تغییر می‌داد اما نقطه ضعف این استراتژی این است که نیروهای ضد تروریسم در افغانستان که باید درک عمیق‌تر و بهتری از مبارزه با تروریسم پیدا می‌کردند جابه جا شده و نیروهای جدید جایگزین آنها می‌شده است و در نتیجه عملکرد مطلوب را از این نیروها نمی توان انتظار داشت. 
 
این نشریه آمریکایی در ادامه تاکید می‌کند که همین موضوع باعث شده است که رهبران درک سطحی از موضوع افغانستان داشته و نتوانند جنگ در این کشور را مدیریت کنند، و این موضوع نشان از این دارد که ژنرال‌های آمریکا در افغانستان شکست خورده‌اند و این شکست در رهبری جنگ است. 
 
فارن پالیسی در انتها خاطر نشان می‌سازد: این موضوع باعث شده است که اهمیتی به ماموریت مستشاری داده نشود و از آغاز ماموریت در افغانستان هرچند به مردم گفته می‌شود که ما بدنبال مشاوره به نظامیان افغانستان هستیم ولی در عمل ماموریت مستشاری در اولویت قرار ندارد. 
 
انتهای پیام/

منبع میزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار