همدان؛

همایش سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در همدان

در این همایش درباره ظرفیت های جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی در کلان شهرهای کشور بحث و بررسی می شود .

همایش سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسئول کارگروه سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای کشور گفت : با توجه به اینکه کشور در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه قرار دارد می توان خروجی همایش را برای استفاده در برنامه ششم توسعه ارائه داد.

حسین آبتن افزود : در زمینه سرمایه گذاری مشارکت خلأ قانونی وجود داشت و با شیوه نامه ای که تدوین شد گشایش خوبی در سرمایه گذاری کلانشهرها شکل گرفت که آخرین اصلاحات در همایش همدان ارائه می شود .

وی همچنین گفت : شهرداری تهران به دنبال راه اندازی نیروگاه های زباله سوز و تبدیل پسماند شهری به انرژی است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری تهران و دبیر دبیرخانه سازمان های سرمایه گذاری کلان شهرهای کشور نیز با بیان اینکه سرمایه گذاری از سه دهه گذشته که شهرداری ها از درآمد منابع دولتی خودکفا شدند آغاز شد ، گفت : در شهرداری تهران سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی را از سه دهه پیش آغاز کرده و از سال 1381 اساسنامه ای تدوین شد و در سال 1382 سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران شکل گرفت.

ترک آبادی با اشاره به ارائه خدمات به 12 میلیون نفر در تهران تاکید کرد : ارائه خدمات در حالی است که شهرداری ها از منابع مالی دولتی بهره‌مند نیستند و باید از توان بخش سرمایه گذاری استفاده کنند.

 مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان هم گفت : دو طرح گردشگری با سرمایه گذاری سه هزار و 500 میلیارد تومانی در این شهر در حال اجراست.

رنجبران افزود : یکی از این طرح ها بوستان ملل با 200 هکتار مساحت و 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که مرحله اول آن با 700 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

 وی همچنین بوستان سلامت را که در 100 هکتار با سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد تومان در حال آماده سازی برای سرمایه گذاری است را دومین طرح در حال اجرا دانست و افزود : بخشی از این بوستان برای راه اندازی مرکز جراحی مغز و اعصاب با همکاری پروفسور مجید سمیعی در نظر گرفته شده است.

شهردار همدان هم با بیان اینکه همدان کریدور غرب کشور است ، گفت : وجود آزادراه ها و بزرگراه ها و برقراری ارتباط استان های غرب کشور با پایتخت از طریق این راه ها و اجرای دو خط راه آهن در استان همدان که تا پایان سال و یا ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید ، از جمله مزیت های این استان برای سرمایه گذاری به شمار می رود. آقای رسولی گفت : جلسات خوبی با سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان و سوئد برای سرمایه گذاری در شهر همدان برگزار شده است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.