برای جلوگیری از سرمازدگی زودرس؛

کشاورزان به برداشت محصولات خود سرعت ببخشند

دبیرحوادث غیر‌مترقبه کشاورزی آذربایجان‌غربی برتسریع درجمع‌آوری محصولات کشاورزی برای جلوگیری از سرمازدگی زود رس پاییزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، محمد احرامی با بیان این مطلب اظهارکرد: با توجه به اطلاعیه اداره هواشناسی استان مبنی بر ورود امواج ناپایدار به استان که سبب بروز ناپایداری های جوی به شکل افزایش ابر ، وزش باد و رگبار ورعدبرق در شمال و مرکز استان خواهد شد و همچنین با توجه به ریزش هوای سرد احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
احرامی افزود: با توجه به خسارت وارده به کشاورزان آذربایجان غربی در سال زراعی گذشته لازم است تا صندوق بیمه کشاورزی تمهیدات لازم را نسبت به پرداخت به موقع غرامت کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام نماید.
دبیر ستاد حوادث غیر‌مترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد مشکلاتی درجهت پشتیبانی مالی صندوق بیمه کشاورزی از طرف بانک کشاورزی بودیم که این امر زمینه تاخیر در پرداخت‌ها را فراهم کرده بود که امیدواریم این مشکل در سال جاری مرتفع شود.
وی ادامه داد: 22 شرکت خدمات بیمه‌ای در استان مشغول فعالیت بوده و امورات بیمه‌گری کشاورزی را عهده‌دار هستند.
احرامی اضافه کرد: امسال تمام محصولات کشاورزی پاییزه استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.
دبیر حوادث غیر‌مترقبه و ستاد بیمه کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در طی سالهای اخیر با تجهیز اراضی و باغات استان به سامانه های ضد تگرگ شاهد کاهش خسارت ناشی از تگرگ و باد در استان بودیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.