اهواز؛

اجرای طرح کارا کارت در خوزستان

به منظور خروج از رکود و افزایش توان خرید و تحرک بخشی به بازار استان تفاهم نامه ای میان خوزستان و وزارت رفاه منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: تفاهم نامه ای میان استان خوزستان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تحت عنوان کارا کارت برای خروج از رکود و افزایش توان خرید و تحرک بخشی به بازار منعقد شده است.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه، وزارت رفاه کارت های اعتباری معادل 4 برابر حقوق کارمندان را در اختیار کارمندان متقاضی خواهد داد که می توان با این کارتها خرید کرد و هزینه آن در مدت یک سال باز پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حداکثر سود این کارت های اعتباری 12 درصد است و البته فروشگاه های بسیاری تنها 5 درصد سود اخذ می کنند. در حال حاضر فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای مشمول این تفاهم نامه هستند اما به دنبال اضافه کردن فروشگاه های دیگری نیز هستیم تا در بازار نیز تحرکی ایجاد شود.

شریعتی با اشاره به مساله دستفروشان عنوان کرد: مطالعاتی در خصوص دستفروشان در وزارت رفاه انجام شده است و این مطالعات در نشست با مسئولان خوزستان در خصوص ساماندهی وضعیت دستفروشان اهواز ارایه شده است.

وی افزود: از سوی دیگر در خصوص ساماندهی بازارچه کیان مقرر شد که در سه ماه آینده بازارچه کیان با شرایطی مناسب تر از لحاظ بهداشتی، پارکینگ و تمام جوانب فعال شود و امیدواریم مشکلات دیگر بازارچه های سنتی را نداشته باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز تصمیم گرفته شد که کار کارشناسی مجددی با حضور معاونت اقتصادی استانداری، فرمانداری اهواز و اداره کار و تیم مشاوره وزارت رفاه انجام شود و راهکار جایگزینی در نظر گرفته شود.

شریعتی گفت: تا چند روز آینده در خصوص دستفروشان تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.