تعجب باستان‌شناسان از کشف عاج ماموت +عکس

ماموت ها پستانداران گیاهخوار و منقرض شده و گونه‌ای فیل فسیل شده هستند که با فیلهای امروزی نسبت دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این جانور عظیم الجثه و ماقبل تاریخ در آغاز دوران چهارم زمین‌شناسی از ۴.۸ میلیون سال پیش تا ۴۵۰۰ سال پیش، بعد از انقراض دایناسورها در اروپا و شمال آسیا همانند سیبری می‌زیسته و بدنش از موهای بلند پوشیده بوده و عاج طویل و پیچداری داشته‌است.

کشف یک عاج از همین ماموت های منقرض شده توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این عاج در ساحل «اسکس» واقع در انگلستان کشف شده است.

تعجب باستان‌شناسان از کشف عاج ماموت +عکس

چیزی که باعث ابهام در مورد این عاج ماموت شده به نظر متفاوت کارشناسان و باستان شناسان در رابطه با سن واقعی این عاج برمی گردد. برخی از دیرینه شناسان می گویند این عاج مربوط به ماموتی است که سه میلیون سال پیش می زیسته است اما در مقابل عده دیگری نظر دارند سن این عاج ماموت ماقبل تاریخ از 50 هزار سال عبور نمی کند.

ماموت پشمالو آخرین سرده منقرض شده به حساب می‌آید. بیشتر جمعیت ماموت‌های پشمالو در شمال آمریکا، اروپا و آسیا، و تمام ماموت‌های کلمبیایی در شمال آمریکا، در طول دوره بازگشت آخرین یخبندان منقرض شدند که بخشی از یک انقراض دسته‌جمعی جانوران غول‌پیکر در شمال اوراسیا و آمریکا است.

منبع: جام‌جم آنلاین